
Zespół
W skład zespołu AKADEMII TUTORINGU UWr wchodzą doświadczeniu praktycy i aktywni badacze, kierownicy zespołów, koordynatorzy projektów i inspirujący do działań popularyzatorzy nauki. Proponowane przez nasz Zespół Tutorów zajęcia mają charakter narzędziowy i praktyczny. Wspólna praca na zajęciach to przyjemność, która rodzi dobrą energię!

Dominika Buczkowska
pedagog, doradca zawodowy
Więcej informacji
mgr Dominika Buczkowska – kierowniczka Akademickiego Biura Karier Uniwersytetu Wrocławskiego (ABK), związana z Uniwersytetem od zawsze. Najpierw jako studentka i absolwentka pedagogiki, później jako doradca kariery w Biurze Karier. Od 2009 roku kieruje zespołem ABK, koordynując jego najważniejsze projekty m.in. program mentoringowy, targi pracy i praktyk kampus kariery, ogólnouniwersyteckie przedmioty ponadprogramowe związane z przedsiębiorczością i rynkiem pracy, projekty rozwojowe realizowane z pracodawcami. Asesorka metody assessment center, facilitatorka metod Open Space i Design Thinking. Członkini senackiej Komisji Nauczania oraz Uczelnianej Komisji Jakości Kształcenia.
Fot. Alina Metelytsia

Paulina Celej
psycholog
Więcej informacji
mgr Paulina Celej – psycholog (specjalność kliniczna), absolwentka Uniwersytetu SWPS. Od ponad dekady pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w placówkach oświatowych, szkołach terapii dla dzieci w spectrum, na oddziale psychiatrycznym oraz w edukacji alternatywnej. Od 3 lat prowadzi prywatny gabinet, w którym udziela wsparcia dzieciom, młodzieży i rodzicom w duchu Rodzicielstwa Bliskości, wspiera także nauczycieli w ramach superwizji i warsztatów psychologicznych. Ukończyła wiele ważnych szkoleń specjalistycznych, które wpłynęły na jej sposób pracy i tworzenie relacji z drugim człowiekiem. Bliskie jest jej podejście humanistyczne, czerpie z III fali terapii behawioralnych (m.in. ACT), lubi myślenie systemowe. Stara się łączyć je wszystkie w ramach filozofii rodzicielstwa opartego na przywiązaniu. Prywatnie, jest mamą sześcioletniej Gabrysi, właścicielką trzech kotów i zielonego ogrodu.
Fot. archiwum prywatne

Piotr P.
Chruszczewski
językoznawca, anglista, antropolog kultury
Więcej informacji
prof. dr hab. Piotr P. Chruszczewski – profesor nauk humanistycznych (2012), dr. hab. w zakresie językoznawstwa (UAM, 2007), anglista i amerykanista, certyfikowany tutor i mentor; studiował i prowadził badania w kilkunastu uniwersytetach w Europie i w USA; od ponad dekady kieruje Kolegium Międzydziedzinowych Studiów Indywidualnych Uniwersytetu Wrocławskiego; co roku organizuje dla młodych badaczy międzynarodową konferencję naukową pt. „Beyond Language”; pomysłodawca i redaktor periodyku Academic Journal of Modern Philology; zamiłowanie do antropologii kultury łączy z językoznawstwem antropologicznym, jego najnowsza praca jest pierwszym monograficznym opracowaniem tematu kreolingwistyki w języku polskim (współautorka: dr Aleksandra R. Knapik; „Kreolingwistyka w zarysie. Językowo-kulturowe mechanizmy przetrwania, rozwoju i dezintegracji” [2023; ᴁ Academic, San Diego, USA]); wspiera zaawansowane badania interdyscyplinarne; wypromował 18 doktorów nauk humanistycznych; propaguje wprowadzenie na stałe tutoringu jako dodatkowej metody nauczania w dydaktyce akademickiej.
Fot. archiwum prywatne

Anna Cieślik
psycholog, trener biznesu i edukator
Więcej informacji
mgr Anna Cieślik – psycholog, trener biznesu i edukator. Pracuje jako wykładowca w Instytucie Psychologii w Uniwersytecie Wrocławskim w Zakładzie Psychologii Klinicznej i Zdrowia. Założycielka Pracowni Rozwoju i pasjonatka popularyzowania psychologii w życiu człowieka. Od 17 lat szkoli kadry biznesu, edukacji oraz pracuje coachingowo z klientami indywidualnymi. Miłośniczka ludzi, odkrywania ich potencjału i wzmacniania sił psychicznych. Miłośniczka ludzi, odkrywania ich potencjału i wzmacniania sił psychicznych. Jest członkiem Zarządu Polskiego Towarzystwa Biznesu. Stosuje niekonwencjonalne metody wspierania rozwoju, jednak każde jej działania są przemyślane i powstają w oparciu o dowody naukowe. Autorka programów rozwojowych oraz innowacyjnych narzędzi edukacyjnych wspierających rozwój emocjonalny dzieci i młodzieży (np. kostka edukacyjna EduCube). Jej zainteresowania naukowo-dydaktyczne koncentrują się wokół problematyki polepszania jakości życia, rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych i konstruowania efektywnych programów edukacyjno-wychowawczych.
Fot. archiwum prywatne

Alina Czapiga
psycholog, wykładowca, certyfikowany doradca życia rodzinnego
Więcej informacji
doc. dr Alina Czapiga – psycholog, pracuje na Uniwersytecie Wrocławskim; specjalizuje się w psychologii klinicznej i psychopatologii. W tym zakresie prowadzi badania naukowe. Autorka publikacji dotyczących trudności oraz zaburzeń wieku rozwojowego, zaburzeń psychicznych i niepełnosprawności ruchowych, sensorycznych, intelektualnych. Wykładowca na licznych konferencjach o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Największe doświadczenie: badanie i diagnoza kliniczna, doradztwo w stanach zaburzeń psychicznych, niepełnosprawności (ruchowej, sensorycznej, intelektualnej). Przyjmuje w Poradni Psychologicznej dla Studentów i Doktorantów z Niepełnosprawnością, która działa przy UWr. Certyfikowany doradca życia rodzinnego.
Fot. Dominika Hull
Główne obszary zainteresowań i badań: jakość życia pacjentów po zabiegach neurochirurgicznych; psychologiczna diagnoza zaburzeń neurorozwojowych; zaburzenia i choroby psychiczne – model badania psychologicznego i procedury diagnostycznej; ocena kliniczna i psychologiczna pacjentów z wodogłowiem normotensyjnym (projekt badawczy realizowany we współpracy z 4. Wojskowym Szpitalem Klinicznym z Polikliniką we Wrocławiu).

Konrad Dominas
informatyk, filolog klasyczny, profesor
Więcej informacji
prof. UAM dr hab. Konrad Dominas – profesor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, koordynator anglojęzycznego kierunku Central European and Balkan Studies na Wydziale Filologii Polskiej i Klasycznej oraz ; informatyk i filolog klasyczny. Jest autorem i redaktorem książek związanych z recepcją grecko-rzymskiego dziedzictwa w nowych mediach oraz w literaturze i kulturze popularnej, m.in. Antiquity in Popular Literature and Culture (wspólnie z E. Wesołowską i B. Trochą, 2016) oraz monografii Internet jako nowa przestrzeń recepcji literatury antycznej (Poznań 2017). Jest zastępcą redaktora naczelnego czasopisma „Literatura i Kultura Popularna” (ERIH Plus List). Uczestnik projektu DARIAH-PL, w ramach którego tworzy narzędzia informatyczne do badań nad mitem (E-Theseus Map).
Fot. archiwum prywatne

Patrycja Paula Gas
antropolożka, edukatorka, trenerka kompetencji międzykulturowych, tutorka
Więcej informacji
mgr Patrycja Paula Gas – antropolożka, edukatorka, trenerka kompetencji miękkich i międzykulturowych, tutorka. Autorka książki “Dajakowie – wolni ludzie z Borneo” opartej na dwuletnich badaniach terenowych w Indonezji. Współautorka podręcznika “DiveIn – The manual for educators and youth workers on eduLarp menthodology”. Współzałożycielka Fundacji Edukacyjnej Nausika w Krakowie zajmującej się projektowaniem i upowszechnianiem innowacyjnych metod edukacyjnych, w tym autorskich gier planszowych, LARPów, scenariuszy gier fabularnych. Inicjatorka Targów oraz Forum Edukacji Alternatywnej w Krakowie. Tworzy i koordynuje szkolenia oraz międzynarodowe partnerstwa strategiczne w ramach programu Erasmus+, zrealizowała kilkanaście projektów europejskich eksplorując potencjał metodologii edukacji pozaformalnej. Jej motto: Flow – Unlearn – Revolve.
Fot. archiwum prywatne

Paweł Jaskólski
archeolog, popularyzator nauki, edukator, trener
Więcej informacji
mgr Paweł Jaskólski – z wykształcenia archeolog, zajmujący się głównie archeologią doświadczalną, archeozoologią i zamkami krzyżackimi. Z zawodu – popularyzator nauki. Przez prawie 10 lat współpracował z Centrum Nauki Kopernik jako animator, demonstrator Grupy Pokazowej, trener i twórca scenariuszy. Współzałożyciel zespołu Heweliusze Nauki, gdzie prowadzi pokazy, wykłady i warsztaty. Laureat konkursu Popularyzator Nauki 2019, organizowanego przez serwis PAP Nauka w Polsce i MNiSW. Zdobywca 3. nagrody konkursu „Science Me! 2018”. Występował na festiwalach naukowych w Bułgarii, Estonii, Gruzji, Kazachstanie, na Malcie, w Niemczech, Polsce, Serbii, Słowenii, Szwajcarii i we Włoszech.
Fot. archiwum prywatne

Mikołaj Karpiński
matematyk, geofizyk, edukator, popularyzator nauki, wykładowca akademicki
Więcej informacji
dr Mikołaj Karpiński – matematyk (absolwent wydziału MIM Uniwersytetu Warszawskiego), doktor nauk o ziemi, popularyzator nauki. Współautor kilkunastu artykułów naukowych i popularnonaukowych. Współtwórca koncepcji dwóch pokazów naukowych przeprowadzanych w ramach Pikniku naukowego PR i CNK. Przez osiem lat współpracował z Centrum Nauki Kopernik, jako animator. Od trzech lat współpracuje z kolektywem popularyzującym Heweliusze Nauki z którym otrzymał tytuł Popularyzatora Nauki 2019 w kategorii “zespół” przyznawany przez serwis Nauka w Polsce PAP we współpracy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Od kilku lat współpracuje ze stowarzyszeniem “Rozwiń się”, dla którego przeprowadził ponad sto warsztatów popularnonaukowych dla uczniów warszawskich szkół.
Fot. archiwum prywatne

Maciej Karwowski
psycholog, pedagog i socjolog
Więcej informacji
prof. dr hab. Maciej Karwowski – profesor nauk społecznych w zakresie psychologii i pedagogiki, kierownik Zakładu Psychologii Twórczości w Instytucie Psychologii UWr. Redaktor naczelny Journal of Creative Behavior – najstarszego naukowego pisma poświęconego psychologii twórczości. Jego zainteresowania naukowe obejmują psychologię twórczości i edukacji oraz psychometrię i metodologię badań społecznych. Autor ponad 200 artykułów naukowych z zakresu psychologii i pedagogiki, redaktor lub autor 14 książek z tej samej dziedziny – w tym wydanej w 2017 roku monografii: The Creative Self: Effects of beliefs, self-efficacy, mindset, and identity (San Diego, CA: Academic Press).
Fot. archiwum prywatne

Tomasz Piekot
językoznawca, komunikolog, nauczyciel akademicki
Więcej informacji
dr hab. Tomasz Piekot – językoznawca, komunikolog oraz nauczyciel akademicki w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2012 roku kieruje Pracownią Prostej Polszczyzny UWr, która opracowuje polską wersję standardu plain language. Jest autorem dwóch monografii pt. Dyskurs polskich wiadomości prasowych oraz Mediacje semiotyczne: słowo i obraz na usługach ideologii. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje na analizie dyskursu, semiotyce społecznej oraz lingwistyce kulturowej. Aktualnie prowadzi badania w zakresie metod upraszczania tekstu i weryfikacji ich skuteczności.
Fot. archiwum prywatne

Leszek Pułka
dziennikarz, historyk literatury, kulturoznawca, medioznawca, poeta i krytyk literacki
Więcej informacji
dr hab. Leszek Pułka – dziennikarz, historyk literatury, kulturoznawca, medioznawca, poeta i krytyk literacki związany w studenckim środowisku polonistycznym UWr z Lotharem Herbstem oraz Kołem Naukowym Polonistów, którego był prezesem pod koniec lat 70. XX w. Wydawca i współorganizator dystrybucji niezależnych publikacji Biblioteki Agory. Debiutował w obiegu niezależnym tomem Defekty fetysza (1979). Wykładał i prowadził zajęcia w Dolnośląskiej Szkole Wyższej, wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta, na Uniwersytecie Humanistycznym SWPS, Emst-Moritz-Arndt Universität Greifswald (Niemcy) oraz Università degli Studi we Florencji (Włochy). Współpracował z uniwersytetami w Lipsku, Lizbonie, Rzymie, Berlinie i Madrycie. Od 2007 r. profesor nadzwyczajny w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej UWr, także jego wieloletni wicedyrektor, obecnie kierownik Interdyscyplinarnej Pracowni Antropologii Mediów i Komunikatów Miasta oraz Zakładu Komunikacji Wizerunkowej. Autor m.in. monografii Hołota, masa, tłum, Utracona prywatność oraz Kultura mediów i jej spektakle. Uczy m.in. projektowania komunikacji, krytyki teatralnej, semiotyki kultury popularnej oraz creative writing, prowadzi warsztat komentatora prasowego i projektowania przestrzeni marki.
Fot. archiwum prywatne

Tomasz Ruszkowski
biolog, popularyzator nauki, edukator, trener, science busker
Więcej informacji
mgr Tomasz Ruszkowski – absolwent Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie na kierunku Biologia. Finalista konkursu “Popularyzator Nauki 2018” oraz laureat konkursu “Popularyzator Nauki 2019” w kategorii zespół. Zdobywca 3. nagrody konkursu „Science Me!” w 2018 oraz 2022 r. Laureat nagrody „Nordic Science Centre Forbund award for outstanding performance 2015”. Przez 8 lat współpracował z Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, gdzie m.in. tworzył scenariusze pokazów i warsztatów naukowych oraz koordynował projekty. Od 2015 r. współtworzy zespół „Heweliusze Nauki”, zajmujący się popularyzacją nauki. Występował na festiwalach naukowych w Bułgarii, Chorwacji, Gruzji, Estonii, Niemczech, na Litwie, Malcie, w Polsce, Serbii, Słowenii i Szwajcarii.
Fot. archiwum prywatne

Wojciech Soliński
filolog, tłumacz, polonista i poliglota
Więcej informacji
prof. dr hab. Wojciech Soliński – filolog, tłumacz, polonista i poliglota. W dorobku Pana Profesora znajdują się m.in.: tłumaczenia z literatury włoskiej (Umberto Eco), słowackiej oraz czeskiej (Bohumil Hrabal). Profesor – jak sam mówi – zdecydowanie woli czytać niż pisać, ale najbardziej lubi dyskutować w gronie pasjonatów.

Magdalena Ślazyk-Sobol
psycholog, konsultant HR, coach, badacz i naukowiec
Więcej informacji
dr Magdalena Ślazyk-Sobol – adiunkt w Zakładzie Psychologii Zarządzania Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, psycholog, konsultant HR, coach. Badacz i naukowiec w obszarze psychologii pracy i organizacji. Autorka wielu publikacji naukowych oraz popularnonaukowych. Recenzent renomowanego czasopisma międzynarodowego: Frontiers – Organizational Psychology. Certyfikowany trener Szkoły Trenerów Biznesu „Moderator”. Studiowała zagadnienia psychologii efektywności funkcjonowania kadr w organizacji na Uniwersytecie w Heidelbergu. Ukończyła zaawansowany kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach oraz kurs RTZ – Racjonalnej Terapii Zachowania. Pracuje pod stałą superwizją Centrum Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Jako konsultant – trener, coach, psycholog zrealizowała wiele projektów doradczych i rozwojowych. Ze względu na pracę w sektorze finansowym, w wewnętrznym dziale HR – posiada także doświadczenie korporacyjne. Od 15 lat jako wykładowca akademicki prowadzi zajęcia z zakresu psychologii pracy i organizacji. Współpracuje z Wyższą Szkołą Bankową oraz biznesowymi uczelniami prywatnymi. W ramach zainteresowań naukowych prowadzi badania z zakresu psychologii pracy i organizacji głównie w zakresie indywidualnego rozwoju zawodowego, problemów organizacyjnych.
Fot. archiwum prywatne

Ilona Iłowiecka-Tańska
badaczka w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie
Więcej informacji
dr Ilona Iłowiecka-Tańska – badaczka w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. Po studiach z antropologii kulturowej (mgr) Ilona Tańska ukończyła doktorat z kulturoznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim. Prowadzi zespół badaczy w Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego: centrum badawczo-rozwojowym Centrum Nauki Kopernik. Jej praca koncentruje się na dwóch głównych obszarach. Pierwszym z nich jest budowa partnerstw badawczo-rozwojowych w celu opracowania innowacyjnych narzędzi edukacyjnych. Drugi to badania nad kulturową i pedagogiczną rolą eksponatów i materialnych pomocy edukacyjnych.
Fot. archiwum prywatne

Paweł Wróblewski
filozof, historyk idei, ekspert w obszarze mediacji
Więcej informacji
dr Paweł Wróblewski – dr filozofii, historyk idei, ekspert w obszarze mediacji, autor wielu inicjatyw w zakresie filozofii stosowanej i edukacji filozoficznej; wicedyrektor Instytutu Filozofii UWr oraz kierownik Pracowni Badań Prognostycznych nad Przemianami Religijnymi.
Fot. archiwum prywatne

Kamila Woźniak bohemistka, polonistka, literaturoznawczyni
Więcej informacji
dr Kamila Woźniak – bohemistka, polonistka, literaturoznawczyni, nauczycielka akademicka, certyfikowana tutorka i mediatorka, trenerka umiejętności miękkich (prowadzone szkolenia to m.in.: tutoring jako narzędzie pracy edukatorów, jak motywować, aby zmotywować, myślenie wizualne w praktyce, dydaktyka nauczania języków obcych z uwzględnieniem metod aktywizujących, gamifikacja w edukacji). Autorka publikacji łączących analizy literackie z analizą fotografii, wątków filozoficznych i innych ciekawych zjawisk kultury. Miłośniczka gór i sztuki (ulubieni artyści to m.in.: Edward Hopper, Georgia O’Keeffe, Josef Šíma, Ivan Pinkava)
Fot. archiwum prywatne

Marcin Kadej
biolog, entomolog inżynier zarządzania i marketingu, założyciel i kierownik Pracowni Biologii i Entomologii Sądowej UWr
Więcej informacji
prof. dr hab. Marcin Kadej – doktor habilitowany nauk biologicznych, inżynier zarządzania i marketingu, dziekan Wydziału Nauk Biologicznych, przewodniczący rady dyscypliny naukowej nauki biologiczne, założyciel i kierownik Pracowni Biologii i Entomologii Sądowej UWr (od 2019 r.).
Postanowieniem z 29 lutego 2024 r. prezydent RP nadał mu tytuł profesora w dziedzinie nauk ścisłych i przyrodniczych w dyscyplinie nauki biologiczne.
Prof. Kadej specjalizuje się w biologii środowiskowej, biologii konserwatorskiej, ekologii, entomologii sądowej i archeoentomologii. Przedmiotem jego badań są zwierzęta bezkręgowe, ze szczególnym uwzględnieniem owadów, w tym gatunki saproksyliczne, nekrofagiczne, gatunki chronione, ginące i zagrożone. Prowadzi i koordynuje badania związane z taksonomią i systematyką oraz biologią i ekologią owadów. Opisał ponad 100 nowych dla nauki gatunków chrząszczy z rodziny Dermestidae. Opisał lub zredeskrybował postacie młodociane (larwy) blisko 31 gatunków chrząszczy. W Pracowni Biologii i Entomologii Sądowej zajmuje się badaniami w zakresie szeroko rozumianych forensic sciences. Koordynuje również prace badawcze dotyczące chronionych, rzadkich lub zagrożonych wyginięciem owadów, gatunków obcych i inwazyjnych oraz owadów o znaczeniu ekonomiczno-gospodarczym. Uczestniczył, w charakterze eksperta, w programie „Drogi dla Natury”, projekcie „Pszczoły proszą o pomoc” oraz „Edukator bioróżnorodności”. Obecnie nadzoruje projekt restytucji podgorzałki w Rezerwacie Przyrody „Stawy Milickie” (projekt realizowany wspólnie z ZOO Wrocław oraz spółką Stawy Milickie S.A.), którego jest współinicjatorem.
Jest autorem licznych naukowych i popularno-naukowych publikacji. Łącznie opublikował blisko 320 prac, z czego 90 w czasopismach z JCR.
W związku ze swoimi pracami prof. Kadej odbył kilka zagranicznych wizyt (Czechy, Hiszpania, Niemcy, Szwajcaria, Włochy, Rosja, Ukraina) i długoterminowy staż naukowy w The Royal Holloway University of London.
Prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące gospodarowania bioróżnorodnością i ochroną przyrody. Jest członkiem Regionalnej Rady Ochrony Przyrody przy Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska we Wrocławiu (kadencja 2015-2020, 2020-2025), Rady Naukowej Parku Narodowego Gór Stołowych (kadencja 2015-2020, 2020-2025) oraz Przewodniczącym Prezydium Rady Naukowo-społecznej Leśnego Kompleksu Promocyjnego „Lasy Środkowopomorskie” (kadencja 2019-2023). Pełni funkcję eksperta Polskiego Komitetu Krajowego IUCN (2017-obecnie).
Fot. archiwum prywatne

Artur Kozłowski
prawnik, dr hab. nauk prawnych, profesor nadzwyczajny i kierownik Katedry Prawa Międzynarodowego i Europejskiego Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego
Więcej informacji
dr hab. Artur Kozłowski, prof. UWr – kierownik Katedry Prawa Międzynarodowego i Europejskiego, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2011 redaktor naczelny anglojęzycznego czasopisma Wroclaw Review of Law, Administration & Economics poświęconego zagadnieniom globalizacji i transformacji wyrażanym z perspektywy prawnej, administracyjnej i ekonomicznej. Wykonawca i kierownik licznych grantów / projektów badawczych. Członek Zarządu Stowarzyszenia Prawa Międzynarodowego (ILA) – Grupa Polska oraz członek Stowarzyszenia Prawa Europejskiego, American Society of International Law, European Society of International Law.
Laureat prestiżowych nagród i wyróżnień, w tym m.in. Nagrody im. Profesora Manfreda Lachsa (2005) za książkę Interpretacja traktatu międzynarodowego w świetle jego kontekstu (najlepszy debiut książkowy w dziedzinie prawa międzynarodowego publicznego), wyróżnienia w XLVI Ogólnopolskim Konkursie „Państwa i Prawa” (2011) na najlepsze prace habilitacyjne i doktorskie
Zainteresowania badawcze: teoria prawa międzynarodowego publicznego, źródła prawa międzynarodowego, sądownictwo międzynarodowe
Fot. archiwum prywatne

Ewa Musiał
pedagog, dydaktyk
Więcej informacji
dr Ewa Musiał – adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, nauczyciel akademicki z 25-letnim doświadczeniem.
Specjalizuje się w pedeutologii i dydaktyce, koncentrując swoje zainteresowania badawcze na działalności edukacyjnej różnorodnych placówek, ze szczególnym uwzględnieniem organizacji i funkcjonowania pierwszego etapu edukacji oraz rozwoju zawodowego nauczycieli.
W ostatnich latach jej praca naukowa i inicjatywy skupiają się na profesjonalizmie zawodowym nauczycieli wszystkich szczebli edukacji, w tym również akademickiej.
Aktywnie uczestniczy w projektach badawczych, współpracuje z Wydawnictwem Naukowym EDUsfera, Wirtualnym Uniwersytetem EDUsfery oraz czasopismem naukowym „Wychowanie w Rodzinie”.
Fot. archiwum prywatne