
Tutorzy
TUTORZY CERTYFIKOWANI W UNIWERSYTECIE WROCŁAWSKIM
Badacze i pasjonaci nauki z różnych dziedzin i dyscyplin naukowych. Doświadczeni praktycy, kierownicy instytutów, koordynatorzy projektów, inspirujący do działań popularyzatorzy nauki. Certyfikowani kreatywni tutorzy, trenerzy, mentorzy, psychologowie, językoznawcy, poligloci, badacze współczesnej kultury i wykładowcy akademiccy. Na co dzień wprowadzają teorię w praktykę, nie przestają pytać i szukać odpowiedzi. Wspólna praca z nimi to przyjemność, która rodzi energię!

dr hab. Remigiusz Bąchor
chemik
Więcej informacji
dr hab. Remigiusz Bąchor – absolwent Wydziału Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego (magister 2010, doktor nauk chemicznych 2014, doktor habilitowany 2021), kierownik Laboratorium Spektrometrii Mas, koordynator Programu Erasmus+, członek Zespołu Inżynierii Peptydów.
Swoje zainteresowania naukowe koncentruje wokół opracowania metod chemicznej modyfikacji biomarkerów molekularnych, rozumianych przez ich derywatyzację prowadzącą do zwiększenia wydajności jonizacji, a tym samym czułości analizy jakościowej i ilościowej metodą spektrometrii mas.
Jego badania związane są także z opracowaniem prostych i niedrogich metod otrzymywania standardów znakowanych izotopowo leków i ich metabolitów do ich analizy ilościowej metodą wysokosprawnej chromatografii cieczowej sprzężonej ze spektrometrią mas.
Celem prowadzonych badań jest stworzenie nowych narzędzi dla proteomiki, metabolomiki, naukowców zajmujących się peptydami i biomarkerami peptydowymi, a także diagnostyków pracujących nad zwiększeniem trafności metod diagnostyki medycznej oraz wczesnego rozpoznanie niektórych chorób, w tym chorób nerek u ludzi i zwierząt.
Czas wolny spędza aktywnie oraz kreatywnie. Lubi wycieczki rowerowe, pływanie, windsurfing, a największy relaks zapewniają mu wszelkie prace ogrodowe.
Fot. archiwum prywatne.

dr Zuzanna Bułat-Silva
hispanistka, luzytanistka, językoznawczyni
Więcej informacji
dr Zuzanna Bułat-Silva – adiunkt w Instytucie Filologii Romańskiej, sekretarz Centrum Badań Kognitywnych nad Językiem i Komunikacją Uniwersytetu Wrocławskiego.
Zajmuje się konceptualizacją świata zawartą w języku, bada znaczenie słów. Interesują ją cechy szczególne oraz uniwersalia językowe, szczególnie to, czy istnieje wspólny dla wszystkich języków zbiór pojęć.
Opublikowała książkę na temat portugalskich kulturowych słów-kluczy, „Fado – podejście semantyczne” (2008). Jako członkini grupy badawczej EUROJOS pod kierownictwem profesora Jerzego Bartmińskiego zajmowała się pojęciem ‘domu’ i ‘rodziny’ w języku portugalskim i hiszpańskim. Należy do międzynarodowej grupy badawczej Scales of Home in Today’s Europe.
Stypendystka portugalskiego Instytutu Camõesa (Lisboa 2002, 2005), dwóch rządowych programów australijskich Go8 European Fellowship (Australian National University 2009) i Endeavour Research Fellowship (ANU 2018) oraz Fundacji Bogliasco (2019).
Wypromowała dwóch doktorów (jako promotor pomocniczy) oraz 35 magistrów. Jej obecni magistranci zmagają się z pojęciem koloru niebieskiego w językach polskim, hiszpańskim i angielskim.
Prywatnie mama dwóch dorosłych synów i żona informatyka-motocyklisty. Odpoczywa w muzeach sztuki współczesnej. Lubi wycieczki, żeglowanie i dobrą kawę. Marzy o własnym ogródku. W wolnych chwilach uczy się nowych języków, ostatnio włoskiego oraz PJM.
Fot. archiwum prywatne

prof. dr hab. Piotr P. Chruszczewski
językoznawca, anglista, antropolog kultury
Kolegium Międzydziedzinowych Studiów Indywidualnych
Instytut Filologii Angielskiej
Więcej informacji
dr hab. Piotr P. Chruszczewski – profesor nauk humanistycznych (2012), dr. hab. w zakresie językoznawstwa (UAM, 2007), anglista i amerykanista, certyfikowany tutor i mentor; studiował i prowadził badania w kilkunastu uniwersytetach w Europie i w USA; od ponad dekady kieruje Kolegium Międzydziedzinowych Studiów Indywidualnych Uniwersytetu Wrocławskiego.
Co roku organizuje dla młodych badaczy międzynarodową konferencję naukową pt. „Beyond Language”; pomysłodawca i redaktor periodyku Academic Journal of Modern Philology; zamiłowanie do antropologii kultury łączy z językoznawstwem antropologicznym, jego najnowsza praca jest pierwszym monograficznym opracowaniem tematu kreolingwistyki w języku polskim (współautorka: dr Aleksandra R. Knapik; „Kreolingwistyka w zarysie. Językowo-kulturowe mechanizmy przetrwania, rozwoju i dezintegracji” [2023; ᴁ Academic, San Diego, USA]); wspiera zaawansowane badania interdyscyplinarne; wypromował 18 doktorów nauk humanistycznych; propaguje wprowadzenie na stałe tutoringu jako dodatkowej metody nauczania w dydaktyce akademickiej.
Fot. archiwum prywatne

dr hab. Andrzej Dębski
kulturoznawca, filmoznawca, filolog
Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. Willy’ego Brandta
Więcej informacji
dr hab. Andrzej Dębski – adiunkt w Centrum Studiów Niemieckich i Europejskich im. Willy’ego Brandta Uniwersytetu Wrocławskiego.
Autor książek „Historia kina we Wrocławiu w latach 1896-1918” (2009) i „Nowoczesność, rozrywka, propaganda. Historia kina we Wrocławiu w latach 1919-1945” (2019).
Współredaktor tomów poświęconych historii kina we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku, wrocławskim reżyserom (Stanisław Lenartowicz, Sylwester Chęciński), polsko-niemieckim relacjom filmowym, a także antologii na temat wczesnego kina.
W wolnych chwilach ćwiczy brazylijskie jiu-jitsu.
Fot. archiwum prywatne

dr Agata Figiel
językoznawczyni, filolożka, nauczycielka
Więcej informacji
dr Agata Barbara Figiel – dr nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo (2022), magister filologii angielskiej – specjalizacja tłumaczenia specjalistyczne (2012), członkini Komisji Nauk Filologicznych PAN (2023) Od 1999 roku naucza języka angielskiego.
W swojej pracy ma kontakt głównie z młodzieżą licealną mając na względzie jak najlepsze przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego, ale też poszerzanie ich horyzontów poprzez czynny udział w wykładach prowadzonych przez naukowców w ramach Patronatu Uniwersytetu Wrocławskiego obejmującego Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze, którego to jest koordynatorką. Nieodłącznym elementem nauczania, na który kładzie nacisk, jest łączenie nauki języka obcego z poznawaniem kultury brytyjskiej oraz amerykańskiej poprzez kontakt z obcokrajowcami, wycieczki zagraniczne (być może wkrótce USA?), filmografię, literaturę i muzykę.
Od kilku lat bierze czynny udział w przygotowaniach i przebiegu międzynarodowej konferencji naukowej Beyond Language.
Jej zainteresowania skupiają się wokół humoru werbalnego w Polsce, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku oraz czasów obecnych – szczególnie w filmach i szeroko pojętych wypowiedziach internetowych. Jej serce skradli Stanisław Bareja i John Cleese.
Prywatnie poszerza swoja wiedze na temat psychologii ogólnej, rozwojowej i społecznej. Żywi się słowem i muzyką – spędza wiele czasu w kinie i na koncertach muzycznych. Posiadaczka wielu czterech lap miauczących i szczekających.
Fot. archiwum prywatne

dr hab. Michał Grech
kulturoznawca, językoznawca, badacz komunikacji
Więcej informacji
dr hab. Michał Grech – pracuje jako profesor w Instytucie Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Magisterium z kulturoznawstwa (Uniwersytet Wrocławski), doktorat z językoznawstwa (Uniwersytet Łódzki), habilitacja z Katowic (Uniwersytet Śląski). Co dalej?
Ciekawi go świat, stara się pozostać otwarty na pojawiające się pytania i pomysły badawcze, co niestety skutkuje tym, że jego zainteresowania badawcze stale się zmieniają.
Dłużej zaangażowany w badania tego, jak postrzegany jest uniwersytet i nauka. Pasjonuję go to, jak ludzie różnie postrzegają rzeczywistość i jak ją oceniają i może też dlatego dostrzega i ceni różnorodność i inność.
Stara się być: pomocny, życzliwy, wyrozumiały i przyjazny – przynajmniej tak piszą studenci w ankietach. Wierzy im bo dlaczego nie? Ponoć powinien być bardziej wymagający.
Szczególnie lubi tutoring i seminaria, podczas których każdy rozwija indywidualne zainteresowania i projekty badawcze i praktyczne. Wtedy może podzielić się tym, czego nauczył się przez ostatnich ponad 20 lat. I przy okazji zwykle uczy się czegoś nowego. Czego chcieć więcej?
Odkąd pamięta uwielbia czytać książki, mógłby nie robić niczego innego. Ostatnio bardzo lubi pracę w drewnie, choć na przestrzeni ostatnich lat dużo było tych zainteresowań.
Fot. archiwum prywatne

dr hab. Artur Kozłowski
profesor nauk prawnych
Więcej informacji
dr hab. Artur Kozłowski – kierownik Katedry Prawa Międzynarodowego i Europejskiego, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego. Od 2011 redaktor naczelny anglojęzycznego czasopisma Wroclaw Review of Law, Administration & Economics poświęconego zagadnieniom globalizacji i transformacji wyrażanym z perspektywy prawnej, administracyjnej i ekonomicznej. Wykonawca i kierownik licznych grantów / projektów badawczych. Członek Zarządu Stowarzyszenia Prawa Międzynarodowego (ILA) – Grupa Polska oraz członek Stowarzyszenia Prawa Europejskiego, American Society of International Law, European Society of International Law.
Laureat prestiżowych nagród i wyróżnień, w tym m.in. Nagrody im. Profesora Manfreda Lachsa (2005) za książkę Interpretacja traktatu międzynarodowego w świetle jego kontekstu (najlepszy debiut książkowy w dziedzinie prawa międzynarodowego publicznego), wyróżnienia w XLVI Ogólnopolskim Konkursie „Państwa i Prawa” (2011) na najlepsze prace habilitacyjne i doktorskie
Zainteresowania badawcze: teoria prawa międzynarodowego publicznego, źródła prawa międzynarodowego, sądownictwo międzynarodowe
Fot. archiwum prywatne

dr Ewa Musiał
pedagog, dydaktyk
Więcej informacji
dr Ewa Musiał – adiunkt w Zakładzie Pedagogiki Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej w Instytucie Pedagogiki UWr. Nauczyciel akademicki z 25 letnim stażem pracy pedagogicznej.
Specjalizuje się w pedeutologii i dydaktyce. Zainteresowania naukowe ma skoncentrowane wokół działalności edukacyjnej różnorodnych placówek edukacyjnych, ze szczególnym zwróceniem uwagi na organizację i funkcjonowanie pierwszego etapu edukacji oraz rozwoju zawodowego nauczycieli.
Wypromowała wielu magistrantów, a pod jej kierunkiem powstało również ponad 100 prac licencjackich.
Autorka i współautorka około 80 publikacji naukowych. Brała udział w około 100 formach doskonalenia zawodowego, 34 konferencjach naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym.
Bierze aktywny udział w grantach i projektach. Współpracuje naukowo z Wydawnictwem Naukowym EDUsfera, Wirtualnym Uniwersytetem EDUsfery, z periodykiem „Wychowanie w Rodzinie”, wcześniej z „The Journal of Education Culture and Society” oraz „Ogrody Nauk i Sztuk”.
W uznaniu działalności pedagogicznej, postanowieniem Prezydenta RP z dnia 27.09.2021r otrzymała Srebrny Medal za długoletnią służbę.
Publikacje : ORCID: 0000-0001-7710-2265
Prywatnie, niepoprawna optymistka, która kieruje się w życiu zasadą „Optymizm jest wiarą, która prowadzi do osiągnięć. Nic nie da się zrobić bez nadziei i zaufania”. Szczęśliwa mama. Pasjonatka literatury kobiecej, niebanalnych filmów obyczajowych. Miłośniczka perfum niszowych.
Fot. archiwum prywatne

dr Dobromiła Nowicka
doktor nauk prawnych
Więcej informacji
dr Dobromiła Nowicka – doktor nauk prawnych, adiunkt w Instytucie Historii Państwa i Prawa na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Zastępca Dyrektora IHPP.
Jej główne zainteresowania badawcze oscylują wokół zagadnienia korzeni i ewolucji ochrony dóbr osobistych od starożytności aż po współczesne porządki prawne, ze szczególnym uwzględnieniem systemów mixed jurisdictions (zwł. w odniesieniu do godności, dobrego imienia, kontekstu wolności słowa). Dodatkowo zajmują ją kwestie związane z postępowaniem dowodowym w procedurach karnych.
Zwolenniczka aktywnego uczenia się i wprowadzania innowacyjnych metod dydaktycznych oraz szerokiej interakcji między osobami uczestniczącymi w procesie uczenia się. Tutoring postrzega jako wspólną przygodę, z której czerpią obie strony?
Bliska jest jej tematyka przeciwdziałania dyskryminacji, mowie nienawiści i przejawom nierównego traktowania (pełnomocniczka Dziekana WPAE ds. równego traktowania i przeciwdziałania dyskryminacji).
Zainteresowania pozanaukowe: uważność (mindfulness), sztuka bonsai, wycieczki górskie.
Fot. archiwum prywatne

dr Monika Piechota
Więcej informacji
dr Monika Piechota – w 2018 roku uzyskała tytuł magistra filologii angielskiej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Wrocławskiego. Przedmiotem badań jej pracy dyplomowej był fenomen anty-języka. W 2023 r. uzyskała stopień doktora w dziedzinie nauk humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo. Przedmiotem jej badań było interdyscyplinarne spojrzenie na piśmienną praktykę słowną diariuszy czasów Zagłady.
Jej zainteresowania naukowe to antropologia praktyk językowych, przekładoznawstwo, tekst wobec Zagłady.
Od 2019 roku jest sekretarzem Komisji Nauk Filologicznych Oddziału PAN we Wrocławiu, a od 2020 roku pełni funkcję redaktora pomocniczego periodyku naukowego Academic Journal of Modern Philology (ISSN 2299–7164; e-ISSN 2353–3218).
Współpracuje z Fundacją Urban Memory. W latach 2021–2022 była wolontariuszką projektu „Miejsca pamięci i zapominania. Projekt dla cmentarza żydowskiego przy ul. Gwarnej” realizowanego przez Fundację Urban Memory z Wrocławia.
Obecnie pracuje w obszarze administracji w Kolegium Międzydziedzinowych Studiów Indywidualnych Uniwersytetu Wrocławskiego. Samą siebie określa jako tutora-teoretyka śledzącego rozwój tej metody dydaktycznej w Uniwersytecie Wrocławskim „od kuchni”.
W wolnych chwilach lubi spacerować w miastach i miasteczkach, podróżować do i po Izraelu, oglądać brytyjskie seriale detektywistyczne w trybie binge-watching, czytać Jorge Louisa Borgesa.
Fot. archiwum prywatne

dr hab. Anna Potysz
prowadzi badania na pograniczu ochrony środowiska, chemii, mikrobiologii, mineralogii oraz biotechnologii
Więcej informacji
dr Anna Potysz – głównym nurtem jej aktywności naukowej są procesy biowietrzenia obejmujące interakcje mikroorganizmów na powierzchni odpadów przemysłowych, skał i minerałów. Prowadzone badania pozwalają określić wpływ biowietrzenia na uwalnianie pierwiastków oraz ich transport w środowisku i mają duże zastosowanie w rozwoju technik remediacyjnych (naprawczych) na terenach zanieczyszczonych, a także w opracowaniu technologii odzyskiwania cennych pierwiastków z surowców wtórnych.
Praca zespołowa jest nieodłączną częścią jej aktywności naukowej. W tym zakresie szczególnie ważna jest współpraca ze studentami na różnych etapach edukacji. Jej metody dydaktyczne bazują na przygotowaniu spersonalizowanego planu badawczego zgodnego z zainteresowaniami naukowymi podopiecznych oraz ich planami związanymi z zamierzoną ścieżką zawodową. W tym zakresie zwraca szczególną uwagę na rozwój umiejętności analitycznych, przygotowanie danych w sposób czytelny oraz ich prawidłową interpretację. Uważa, że wyżej wymienione umiejętności są kluczowe zarówno w pracy podejmowanej w sektorze gospodarczo-przemysłowym jak również w pracy naukowej.
Osoby planujące kontynuować swoją ścieżkę zawodową w środowisku akademickim mają szansę opanować warsztat eksperymentalny oraz metodykę jego wykorzystania w przyszłych badaniach własnych.
Aktualnie pełni funkcję wice-przewodniczącej Akademii Młodych Uczonych i Artystów – organizacji międzyuczelnianej zrzeszającej naukowców z różnych uczelni Wrocławskiego środowiska naukowego.
W obszarze popularyzacji nauki porusza tematykę gospodarki obiegu zamkniętego ze szczególnym uwzględnieniem odpadów oraz konsekwencji środowiskowych związanych z ich wytwarzaniem. Uważa, że popularyzacja nauki w tym zakresie ma istotne znaczenie nie tylko w świecie nauki, ale również dla szerokiej grupy odbiorców, w tym społeczeństwa Wrocławia.
Fot. archiwum prywatne

mgr Aleksandra Sałańska-Labisz
pedagog, muzykoterapeuta
Więcej informacji
mgr Aleksandra Sałańska-Labisz – magister pedagogiki (specjalność edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną) oraz magister muzykoterapii.
Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi od wieku przedszkolnego do dorosłości, z osobami posiadającymi trudności rozwojowe, a także ze studentami.
Pracowała jako pedagog w przedszkolach, szkole i świetlicy środowiskowej, prowadziła zajęcia muzyczne i artystyczne dla dzieci oraz dorosłych, współpracowała ze Stowarzyszeniem „Kamienna Tęcza” na rzecz osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz Wolną Szkołą „Pozytywka”.
Ukończyła kurs kwalifikacyjny dla oświatowej kadry kierowniczej w zakresie organizacji i zarządzania oświatą, posiada doświadczenie kierowania zespołem nauczycieli. Prowadziła warsztaty w ramach dwóch edycji cyklu „Dialog w wychowaniu” opartego na pedagogice korczakowskiej dla osób pracujących lub chcących pracować z dziećmi i młodzieżą.
Obecnie pracuje w Centrum Edukacji Nauczycielskiej na stanowisku wykładowca w Zespole Pedagogów, a jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół edukacji alternatywnej, szkół demokratycznych, rozwoju nauczycieli, procesu uczenia się oraz koncepcji uczenia się przez całe życie.
W wolnym czasie gra na skrzypcach, wędruje po górach oraz podziwia malarstwo impresjonistów. Interesuje się wykorzystywaniem gier planszowych w procesie uczenia się.
Fot. archiwum prywatne

dr Dominik Sikorski
geograf społeczno-ekonomiczny, historyk
Więcej informacji
dr Dominik Sikorski – doktor nauk o Ziemi w zakresie geografii społeczno-ekonomicznej (2012), magister historii (2010), nauczyciel akademicki z pasją.
Autor i współautor kilkudziesięciu artykułów naukowych, głównie z zakresu geografii miast i rozwoju gospodarczego peryferyjnych obszarów wiejskich.
Jego zainteresowania skupiają się wokół badań dotyczących przekształceń funkcjonalnych terenów poprzemysłowych dużych miast oraz procesów wpływających na rozwój lokalnych małych miejscowości w Polsce.
Prywatnie, „czytelnicza koza” – czyta wszystko, co jest w zasięgu jego wzroku, a szczególnie literaturę fantastyczno-naukową. Miły, uśmiechnięty, czasem ironiczny, ale za to bardzo empatyczny i otwarty na nowe doświadczenia i podjęcie nowych wyzwań, nie tylko naukowych.
Fot. archiwum prywatne

mgr Karolina Skórska
psycholog
Więcej informacji
mgr Karolina Skórska – absolwentka jednolitych magisterskich studiów psychologii UWr (2015) oraz dwu kierunków studiów podyplomowych: „Psychologiczne wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami” (UWr 2016) oraz „Przygotowanie pedagogiczne” (DSW 2016). W swojej pracy miała kontakt zarówno z dziećmi (współpraca z Fundacją Uniwersytet Dzieci, praktyki zawodowe), jak i z młodzieżą oraz osobami dorosłymi (współpraca z poradnią rodzinną działającą na terenie parafii p.w. św. Henryka we Wrocławiu, wolontariat, praca dydaktyczna).
Od 2017 roku pracuje w Centrum Edukacji Nauczycielskiej UWr na stanowisku starszego wykładowcy w zespole psychologów. Praca dydaktyczna ze studentami daje jej wiele satysfakcji i pozwala ciągle się rozwijać i uczyć nowych rzeczy.
Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół tematyki rozwoju, lifelong learning, kształtowania i wygaszania nawyków, neuroatypowości oraz pierwszej pomocy w kontekście przedmiotu „Elementy prawa oświatowego i bezpieczeństwo w szkole”. Stara się regularnie poszerzać swoje horyzonty poprzez udział w szkoleniach, konferencjach i kursach (m. in. Szkoła Tutorów Akademickich UWr, I Szkoła Pedeutologii organizowana przez PAN i Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, szkolenia Instytutu Badań w Oświacie).
Pozazawodowo lubi aktywność fizyczną, czytanie książek oraz słuchanie podcastów o tematyce true crime.
Zaprasza wszystkie studentki i wszystkich studentów, którzy potrzebują wsparcia, chcą spróbować czegoś nowego bądź szukają sposobów na progres w rozwoju.
Fot. archiwum prywatne

mgr Joanna Sobieralska
Więcej informacji
mgr Joanna Sobieralska – od początku swojej pracy w Uniwersytecie Wrocławskim (2007) związana z Kolegium Międzydziedzinowych Studiów Indywidualnych. Absolwentka wrocławskiego prawa (2004) oraz studiów podyplomowych z kryminalistyki (2009), ukończyła również w Uniwersytecie Wrocławskim studia podyplomowe w zakresie psychogerontologii (2022).
Fot. Dominika Hull

dr hab. Marcin Szydzisz
historyk, prawnik
Więcej informacji
dr hab. Marcin Szydzisz – historyk, prawnik. Pracuje jako adiunkt w Instytucie Studiów Międzynarodowych na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego.
Jest autorem ponad 50 artykułów, rozdziałów i monografii na tematy związane z problematyką bliskowschodnią (szczególnie Izraelem i Palestyną), polską polityką zagraniczną, mniejszościami narodowymi w Polsce i Europie.
Do najważniejszych jego publikacji należą: „Sekurytyzacja jako narzędzie polityki zagranicznej Izraela w świetle teorii regionalnych kompleksów bezpieczeństwa (Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2019) oraz Społeczność żydowska na Dolnym Śląsku w latach 1950-1989 w świetle działalności Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Żydów w Polsce (Wydawnictwo Instytutu Pamięci Narodowej, Wrocław 2019).
Prywatnie mąż Kasi, ojciec Franka, Janka i Klary, interesujący się historią średniowiecznej Europy, miłośnik słuchowisk polskiego radia, fan skoków narciarskich oraz twórczości Jaromira Nohavicy.
Fot. archiwum prywatne

dr hab. prof. UWr Barbara Techmańska
historyk
Więcej informacji
dr hab. Barbara Techmańska – absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego. Pracownik Zakładu Dydaktyki Historii i WOS Instytutu Historycznego Uniwersytetu Wrocławskiego. W obecnej kadencji (2020-2024) zastępca Dyrektora IH ds. dydaktycznych.
Jej zainteresowania badawcze koncentrują się na historii społecznej Dolnego Śląska po 1945 roku, dziejach szkolnictwa (zwłaszcza edukacji mniejszości narodowych) oraz dydaktyce historii.
Współorganizuje interdyscyplinarne konferencje „Edukacja-Kultura-Społeczeństwo” jak też współredaguje czasopisma o takiej samej nazwie. Wchodzi również w skład Komitetu Redakcyjnego „Wiadomości Historycznych”.
Jest członkiem Komisji Dydaktyki Historii przy Komitecie Nauk Historycznych PAN.
W wolnym czasie podróżuje. Odpoczywa i odreagowuje przy gotowaniu.
Fot. archiwum prywatne

dr Adriana Trojanowska-Olichwer
ekolog
Więcej informacji
dr Adriana Trojanowska-Olichwer – od 2005 roku związana z Instytutem Nauk Geologicznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Tytuł magistra ochrony środowiska w zakresie ekologii i ochrony wód (1998) oraz stopień doktora nauk biologicznych w dyscyplinie ekologia (2005) uzyskała w Uniwersytecie Łódzkim.
W 2001 roku odbyła roczny staż w National University of Ireland w Galway. Jest nauczycielem akademickim z niemal 20 letnim stażem, wypromowała blisko 20 magistrantów magisterskich, pod jej kierunkiem powstało ponad 20 prac licencjackich, jako promotor pomocniczy wspierała 2 doktorantów.
Jest koordynatorem Erasmus+ dla kierunku ochrona środowiska oraz wydziałowym koordynatorem CEEPUS.
Swoje zainteresowania naukowe wiąże z biogeochemią i ekologią środowiska glebowego i wodnego, w tym zakwikami sinicowymi, oraz procesami fermentacji metanowej w warunkach naturalnych i kontrolowanych. W badaniach wykorzystuje głównie analizy chemiczne, mikrobiologiczne oraz metody izotopowe.
Autorka 30 publikacji naukowych, 10 opracowań eksperckich i 1 patentu RP. Entuzjastka trendu „less waste”.
Wolny czas chętnie spędza na wycieczkach rowerowych oraz nad wodą.
Fot. archiwum prywatne

dr Katarzyna Witczyńska
doktor nauk ekonomicznych, filolog
Więcej informacji
dr Katarzyna Witczyńska – doktor nauk ekonomicznych, filolog, adiunkt w Zakładzie Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Autorka kilkudziesięciu artykułów naukowych z zakresu ekonomii międzynarodowej.
Zainteresowania naukowo-badawcze:
* międzynarodowe przepływy kapitału;
* globalne łańcuchy dostaw;
* przemysł 5.0;
* big data i AI;
* cyfrowa transformacja gospodarki;
* innowacje gospodarcze;
* logistyka międzynarodowa;
* odnawialne źródła energii.
Aktywność w zarządzie:
– Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego PTE – Oddział we Wrocławiu;
– Polskiego Towarzystwa Tłumaczy Przysięgłych i Specjalistycznych TEPIS – Oddział we Wrocławiu.
Praca dydaktyczna ze studentami jest dla niej inspiracją oraz źródłem satysfakcji.
Fot. archiwum prywatne

dr hab. Jacek Zieliński
filozof
Więcej Informacji
dr hab. Jacek Zieliński przez całe swoje życie zawodowe związany jest ze środowiskiem akademickim wrocławskich filozofów.
Na uniwersytecie Wrocławskim skończył studia na kierunku filozofia. Studiował także teologię na Papieskim Wydziale Teologicznym.
Od 2014 roku kieruje Zakładem Filozofii Starożytnej i Średniowiecznej w Instytucie Filozofii.
Od 2016-2020 r. pełnił funkcję Prodziekana ds. Kształcenia. Obecnie jest prodziekanem ds. studenckich oraz Senatorem UWr.
Jest autorem szeregu publikacji poświęconych wczesnochrześcijańskiej myśli filozoficzno-teologicznej, alegorezie – metodzie teologiczno-filozoficznej interpretacji tekstu, relacji między wiarą i rozumem, teologią i filozofią, w tym książek: Jerozolima, Ateny, Aleksandria. Greckie źródła pierwszych nurtów filozofii chrześcijańskiej i Koncepcja creatio ex nihilo w myśli Apologetów greckich II w.
Od 2018 jest członkiem Komisji Bioetycznej przy Uniwersytecie Medycznym we Wrocławiu, a od 2022 Komisji Bioetycznej przy Instytucie Immmunologii i Terapii Doświadczalnej Polskiej Akademii Nauk. Jest także vice-przewodniczącym Towarzystwa Studiów Interdyscyplinarnych przy Papieskim Wydziale Teologicznym we Wrocławiu.
Fot. archiwum prywatne

dr Agnieszka August-Zarębska
Więcej informacji
Jestem iberystką, literaturoznawczynią, adiunktką w Katedrze Judaistyki im. Tadeusza Taubego Uniwersytetu Wrocławskiego. Moja praca doktorska dotyczyła współczesnej poezji hiszpańskiej i polskiej w ujęciu porównawczym (monografia: Poezja wobec rzeczywistości. Poetyckie epifanie Jorge Guillena i Czesława Miłosza, 2006). Na końcowym etapie pracy nad doktoratem w Bibliotece Narodowej w Madrycie wpadła mi w ręce antologia współczesnej poezji sefardyjskiej napisanej w języku ladino. Wtedy rozpoczęła się bardzo ciekawa przygoda w moim życiu, która trwa do dzisiaj. Zajęłam się w badaniach współczesną literaturą Żydów sefardyjskich i ich zagrożonym językiem. Jest to kultura stosunkowo mało znana i zgłębianie jej wiąże się z inspirującymi podróżami do miejsc diaspory sefardyjskiej, spotkaniami z autorami i działaczami na rzecz zachowania języka i – co jest dla mnie bardzo ważne – z wieloma zdziwieniami.
Moje zainteresowania naukowe tylko częściowo wiążą się z głównym iberystycznym wykształceniem. Dodatkowo wyspecjalizowałam się w studiach żydowskich. Nauczyłam się ladino i hebrajskiego, bez którego trudno badać nowe i dawniejsze teksty w ladino. W pracy badawczej skupiam się przede wszystkim na literaturze sefardyjskiej w obecnym postwernakularnym trybie funkcjonowania języka, ze szczególnym uwzględnieniem poezji, przekładów literackich i literatury dziecięcej.
Bardzo cenię sobie pracę ze studentami, możliwość rozmowy, wpisaną w nauczanie wymianę myśli. Prowadzę pierwszy i na razie jedyny w Polsce lektorat języka ladino, wrocławska judaistyka jest jednym z bardzo nielicznych miejsc na świecie, gdzie się go uczy. Wykładam też inne przedmioty z zakresu kultury sefardyjskiej i literaturoznawstwa.
W wolnych chwilach słucham jazzu i muzyki dawnej, na długie godziny zaszywam się w muzeach sztuki współczesnej (no, dobrze, czasami też starszej), kiedy mogę, jadę w naturę, chodzę po górach, kajakuję. Doświadczenia te chętnie dzielę z rodziną. Piszę również wiersze – jestem autorką książki Po jej wewnętrznej stronie (2021), nagrodzonej pierwszą nagrodą w Konkursie na debiut poetycki im. Anny Świrszczyńskiej.
Jako tutorka chciałabym dzielić się moją wiedzą i doświadczeniem, by wspierać studentów w odkrywaniu ich własnych – czasem może alternatywnych – ścieżek i pasji.
Fot. archiwum prywatne

dr Paweł Bernacki
polonista, bibliolog, medioznawca
Więcej Informacji
dr Paweł Bernacki
W kolejności chronologicznej: polonista, bibliolog, medioznawca. Specjalność? Ta akurat się nie zmieniła – kuriozalne gmeranie w imponderabiliach. Wszystko zaczęło się od poezji i jej związków z malarstwem, którym poświęciłem pracę magisterską. Potem przyszła pora na książkę – rozumianą jako medium – i jej relacje ze sztukami wizualnymi. O nich traktował doktorat, o nich była pierwsza monografia. Teraz zajmuję się horrorem literackim i tym, jak funkcjonuje on na polskim rynku. Współczesna kultura książki, socjologia literatury, recepcja wydawnicza i czytelnicza, autorska marka… te terminy powinny pojawić w kolejnej rozprawie, tym razem habilitacyjnej. Jak widać interdyscyplinarność i eklektyzm to pojęcia, które są mi bliskie.
Całe naukowe życie jestem związany z Uniwersytetem Wrocławskim, choć w czasie studiów doktoranckich spędziłem trochę czasu na francuskich uczelniach: trzy miesiące w Lille, rok w Poitiers. Oba wyjazdy były doskonałą szkołą… także życia. Prowadzenie zajęć po francusku bez znajomości tegoż? To chyba moje najcenniejsze doświadczenie dydaktyczne, przynajmniej jak do tej pory.
Obecnie pracuję w Instytucie Nauk o Informacji i Mediach. Uczę twórczego pisania, pracy z tekstem, edytorstwa, meandrów kultury cyfrowej i wielu innych zajmujących rzeczy. Kieruję też Pracownią Badań nad Sztuką Książki. Oprócz tego często bywam na wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych, gdzie buduję międzyuczelniane mosty, współpracuję z artystami, prowadzę gościnne zajęcia i wykłady. Od trzech lat jeżdżę również po Polsce, badając potrzeby użytkowników bibliotek publicznych.
Jakim jestem nauczycielem? Podobno dobrym: empatycznym, kreatywnym, pełnym energii. Gorąco wierzę, że nauka rodzi się w rozmowach, dlatego zawsze pozostaję otwarty na propozycje podopiecznych. Niczego nie narzucam, do niczego nie zmuszam. Wolę naprowadzać i pomagać. No i, oczywiście, staram się inspirować. A że czasem pojawiają się błędy… Pozwólmy sobie na nie. W końcu to one są podstawą edukacji.
Cały czas podnoszę swoje kompetencje na różnego rodzaju szkoleniach. Innowacyjne technologie dydaktyczne, ABC komunikacji międzykulturowej, Metody aktywizujące w pracy z grupą, Storytelling, Metody pracy ze studentami z niepełnosprawnościami i zaburzeniami psychicznymi to tylko niektóre z nich. Każde otworzyło przede mną nowe perspektywy i pomogło mi stać się lepszym w tym, co lubię robić najbardziej – w uczeniu.
Cóż więcej? Jestem nałogowym zbieraczem książek, amatorem wszelkiej maści horrorów, pisarzem doszufladowym, adeptem polsko-węgierskiej szkoły szermierki szablą. Uwielbiam muzykę Ennio Moriconne i serię filmów o Rockym. Bo „nieważne, jak mocno bijesz, ale jak dużo jesteś w stanie znieść i nadal iść do przodu”.
Fot. archiwum prywatne

dr Dorota Drużyłowska
Więcej informacji
dr Dorota Drużyłowska jest adiunktem w Zakładzie Języka Rosyjskiego w Instytucie Filologii Słowiańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Ściśle współpracuje ze Szkołą Języka Polskiego i Kultury dla Cudzoziemców.
Jej zainteresowania naukowo-badawcze ogniskują się wokół współczesnego językoznawstwa porównawczego rosyjsko-polskiego, ze szczególnym uwzględnieniem frazeologii i paremiologii jako komponentów lingwokultury.
Zajmuje się także zagadnieniami z obszaru glottodydaktyki, przede wszystkim mechanizmami akwizycji języków blisko spokrewnionych i wynikającymi z nich zasadami metodyki nauczania tychże na przykładzie języka rosyjskiego i polskiego.
W wolnym czasie oddaje się podróżom bliższym i dalszym oraz czytaniu kryminałów.
Fot. archiwum prywatne

dr hab. Michał Garcarz
Zakład Translatoryki w Instytucie Filologii Angielskiej na Uniwersytecie Wrocławskim
Więcej Informacji
Dr hab. Michał Garcarz, Prof. UWr. – tłumacz, coach, doradca językowy oraz trener komunikacji; posiadacz dyplomów DPA, MBA, certyfikowany coach AoEC. Kierownik Zakładu Translatoryki w Instytucie Filologii Angielskiej na Uniwersytecie Wrocławskim. Michał Garcarz specjalizuje się w przekładach specjalistycznych (głównie technicznych i audiowizualnych), a także w socjolingwistyce (w szczególności w badaniach nad slangiem oraz ponglishem), w leksykografii (głównie w tworzeniu korpusów językowych i słowników) oraz w komunikacji w biznesie. Kontakt: michal.garcarz@uwr.edu.pl
Fot. Michał Garcarz

dr Tomasz Greczyło
Więcej informacji
dr Tomasz Greczyło – dr nauk fizycznych w zakresie fizyki ciała stałego, profesor UWr, z wykształcenia i zamiłowania nauczyciel fizyki.
Specjalizuję się w dydaktyce fizyki i aspektach związanych z nauczaniem – uczeniem się w obrębie tego wyjątkowego obszaru wiedzy. Od lat, równolegle z pracą w Uniwersytecie Wrocławskim, uczę fizyki w szkołach różnych etapów edukacyjnych oraz wspieram organizację wydarzeń dydaktycznych.
Jestem zaangażowany w kształcenie nauczycieli fizyki oraz inicjuję i współorganizuję wydarzenia służące doskonaleniu ich warsztatu pracy. Szczególnie fascynują mnie zagadnienia związane z kompetencjami kluczowymi, interdyscyplinarnością kształcenia oraz wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych w nauczaniu fizyki.
Jestem członkiem Polskiego Towarzystwa Fizycznego, jurorem Międzynarodowego Turnieju Młodych Fizyków oraz autorem publikacji tematycznych, przeglądowych i podręczników. Współpracuję z badaczkami oraz badaczami z ośrodków naukowo-dydaktycznych w kraju i poza jego granicami.
Prowadzę blog: Warsztat Pracy Nauczycieli.
Jako tutor chciałbym dzielić się swoimi doświadczeniami dydaktycznymi oraz stwarzać warunki, w których inni, w partnerskiej atmosferze, będą poszukiwać ścieżek swojego rozwoju pod skrzydłami naszej Alma Mater. Jestem przekonany, że ta relacja będzie rozwijać także mnie.
Fot. Martyna Pryszmont
dr hab. Aneta Jezierska
Więcej Informacji
dr hab. Aneta Jezierska –

prof. dr hab. inż. Marcin Kadej
Więcej informacji
prof. dr hab. inż. Marcin Kadej – profesor, doktor habilitowany nauk biologicznych, inżynier zarządzania i marketingu, dziekan Wydziału Nauk Biologicznych UWr (kadencja 2020-2024), przewodniczący rady dyscypliny naukowej nauki biologiczne UWr (kadencja 2020-2024), kierownik Pracowni Biologii i Entomologii Sądowej UWr (od 2019 r.).
Specjalizuje się w biologii środowiskowej, biologii konserwatorskiej, ekologii, entomologii sądowej i archeoentomologii. Przedmiotem jego badań są zwierzęta bezkręgowe, ze szczególnym uwzględnieniem owadów, w tym gatunki saproksyliczne, zapylacze, owady o znaczeniu „forensicowym”, gatunki chronione, ginące i zagrożone. Prowadzi i koordynuje badania związane z taksonomią i systematyką oraz biologią i ekologią owadów.
W Pracowni Biologii i Entomologii Sądowej UWr zajmuje się badaniami w zakresie szeroko rozumianych „forensic science”, mając pod swoją opieką trójkę doktorantów. Nadzoruje prace praktykantów oraz stażystów zainteresowanych biologią i entomologią sądową.
W Pracowni Biologii Konserwatorskiej i Ochrony Bezkręgowców UWr zajmuje się biologią konserwatorską, ochroną bioróżnorodności oraz wyceną i oceną zasobów przyrodniczych. Współpracuje z Instytutem Ochrony Przyrody PAN w Krakowie w ramach tworzenia bazy danych „Gatunki obce w Polsce” i „Monitoring gatunków i siedlisk przyrodniczych”, w tym objętych programem Natura 2000.
Koordynuje również prace badawcze dotyczące chronionych, rzadkich lub zagrożonych wyginięciem owadów, gatunków obcych i inwazyjnych oraz owadów o znaczeniu ekonomiczno-gospodarczym.
Jest autorem licznych naukowych i popularno-naukowych publikacji. Łącznie opublikował blisko 340 prac. Uczestnik wielu konferencji i warsztatów krajowych oraz zagranicznych.
Prowadzi warsztaty i wykłady dotyczące gospodarowania bioróżnorodnością i ochroną przyrody.
Jako auditor zajmuje się także systemami jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności i żywienia, a także marketingiem naukowym.
Fot. archiwum prywatne
dr hab. Wojciech Kamiński
Więcej Informacji
dr hab. Wojciech Kamiński –

dr inż. Alicja Kluczyk
Więcej informacji
dr inż. Alicja Kluczyk – kierownik pracowni studenckiej – Pracownia Chemii Organicznej; pełnomocnik dziekana w Wydziale Chemii.
Jestem adiunktem w Zakładzie Chemii Organicznej na Wydziale Chemii Uniwersytetu Wrocławskiego. Jako chemik-organik w Zespole Inżynierii Peptydów zajmuję się syntezą peptydów (bo nazwa zobowiązuje) i ich koniugatów (bo dekoracja szkieletu jest niesamowita) oraz analizuję różne związki używając fizykochemicznych metod instrumentalnych – wysokosprawnej chromatografii cieczowej (HPLC), elektroforezy kapilarnej (CE) i spektrometrii mas (MS), żeby przyjrzeć się bliżej i dokładniej temu, co dzieje się wokół nas. Jako kierownik pracowni studenckiej organizuję zajęcia laboratoryjne, rozwiązując problemy czasoprzestrzeni, bilokacji i czarnych dziur. Prowadzę zajęcia z metod chromatograficznych, chemii kryminalistycznej i rzetelności pomiarowej, zadając niewygodne pytania o proszki, widma i obce sygnały. Zajmuję się także słownictwem specjalistycznym w chemii na granicy polsko-angielskiej, kiedy wybór znaczenia zależy od tego, jak wymawiasz „periodic” i „unionized”. Jako koordynator do spraw zdalnej edukacji i nowych metod nauczania szukam problemów i zachęcam do ich rozwiązywania.
Interesuje mnie chemia życia codziennego – produkty naturalne, dziwne składniki żywności, leki i suplementy, zarówno jako substancje chemiczne, ale i ofiary marketingu. Prowadzę prace licencjackie i magisterskie, związane z badaniami tych substancji, a o tych najdziwniejszych opowiadam w czasie Dolnośląskiego Festiwalu Nauki i Dni Fantastyki.
Dla przyjemności obserwuję ptaki i pochłaniam literaturę fantastyczną, bo jeden świat to stanowczo za mało.
Fot. archiwum prywatne

mgr Lidia Konieczka
Więcej Informacji
mgr Lidia Konieczka – starszy wykładowca w Zespole Lektorów Języka Angielskiego.
Ukończyła filologię angielską na Uniwersytecie Wrocławskim specjalizując się w językoznawstwie i pisząc pracę magisterską z dziedziny analizy transakcyjnej i psychologicznej teorii gier. Jest również absolwentką studiów podyplomowych z zakresu handlu międzynarodowego na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu oraz pokaźnej liczby różnorakich kursów, gównie z dziedziny glottodydaktyki i nowoczesnych metod nauczania.
Zawodowo szukała swego miejsca w różnych obszarach. Począwszy od kariery nowojorskiej kelnerki, przez Kierowniczkę Działu Logistyki w firmie dystrybucyjnej, następnie współwłaścicielkę szkoły językowej, pełnoetatową mamę aż do lektorki języka angielskiego najpierw na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, obecnie w Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych UWr. Prowadzi również kursy językowe w Wojewódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
Za siłę napędową w życiu uznaje pasję poznawczą realizowaną szeroko i interdyscyplinarnie, a praca w Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych dając styczność z różnymi dziedzinami nauki doskonale pasuje do jej potrzeb. Z czasem zrozumiała, ze filozofia jest najważniejszą z nauk.
Prowadzi głównie lektoraty z zakresu języka specjalistycznego i akademickiego i to, co lubi w tej pracy najbardziej to rodzaj transakcji ze studentami polegającej na wymianie: środki językowe za wiedzę kierunkową.
Pasjonują ją podróże. Pomieszkała w USA, przepłynęła Atlantyk statkiem handlowym i spędziła prawie rok objeżdżając kraje Ameryki Południowej. Pojechała do Chin koleją Transsyberyjską. Marzy jej się Iran, ale względy polityczne na razie odsuwają realizację tego marzenia w nieokreśloną przyszłość.
W wolnych chwilach słucha podcastów przede wszystkim z dziedziny filozofii, ale też naukoznawstwa i futurologii. Ma też ogromną potrzebę kontaktu z naturą. Mieszka w lesie, kocha góry i śnieg, narty, rower i swojego wyżła.
Jako tutor chciałaby dzielić się wiedzą i szerokim doświadczeniem, pomagać podejmować decyzje, wynajdować ścieżki i inspirować.
Fot. archiwum prywatne

dr hab. Julita Makaro
Więcej informacji
dr hab. Julita Makaro – od początku związana z Instytutem Socjologii Uniwersytetu Wrocławskiego, pracuje w Zakładzie Socjologii Pogranicza.
Zainteresowania naukowe skupia na tematyce etnicznej, miejskiej, migracyjnej.
Od ponad dekady zajmuje się zróżnicowaniem etnicznym Wrocławia.
Opublikowała wiele artykułów i książek o wielokulturowości, miastach podzielonych, sąsiedztwach narodowych.
Jest aktywną badaczką wykorzystującą metodologię ilościową i jakościową.
Lubi muzea.
Więcej informacji TUTAJ
Fot. archiwum prywatne.

dr Olga Nowaczyk
Więcej Informacji
dr Olga Nowaczyk – jestem socjolożką i dydaktyczką pracującą od 2007 roku w Instytucie Socjologii.
Od kilku lat w pracy koncentruję się na dydaktyce, i w tym też kierunku rozwijam swoje: wiedzę, kwalifikacje i umiejętności. Zrealizowałam już ponad 4000 godzin dydaktycznych – prowadząc zajęcia zarówno w języku polskim jak i angielskim.
Moje zainteresowania dydaktyczne koncentrują się na tematyce związanej z metodologią badań jakościowych i ilościowych, teorią wielkich struktur i przepływów społecznych, socjologii środowiska oraz psychologii społecznej. Jestem również promotorką prac licencjackich oraz promotorką pomocniczą prac doktorskich. To czym zajmuję się w obszarze dydaktyki łączy się z moimi zainteresowaniami naukowymi. Interesuję się tym jak ludzie doświadczają codzienności, w której żyją oraz jak sobie z nią radzą.
W latach 2021-2024 byłam pełnomocniczką Dziekana WNS ds. równego traktowania. Zmotywowana pełnioną funkcją ukończyłam certyfikowane kursy z zakresu: edukacji antydyskryminacyjnej oraz interwencji kryzysowej. Współorganizowałam również na Wydziale Nauk Społecznych warsztaty antydyskryminacyjne (polsko- i anglojęzyczne) dla osób pracujących i studiujących w UWr.
Poza uczelnią jestem członkinią: Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, Zarządu Oddziału Wrocławskiego Polskiego Towarzystwa Socjologicznego oraz wiceprezeską Wrocławskiego Stowarzyszenia Kendo.
Jako tutorka chcę dzielić się w sposób partnerski swoim doświadczeniem, wiedzą, dojrzałością. Stawiać wyzwania, zadawać trudne pytania, wytyczać szlaki poszukiwań, pomagać wydobyć potencjał, wytyczać cele i motywować do ich osiągnięcia. Poprzez szczerą, pełną zaufania relację stwarzać bezpieczną i stymulującą przestrzeń pozwalającą osobie studiującej rozwijać swoje skrzydła i umiejętności, żeby żyła i działała w oparciu o swoje mocne strony i talenty, oraz żeby stawała się coraz bardziej odpowiedzialnym i sprawczym człowiekiem.
Ponieważ idea work-life balance jest dla mnie ważna dlatego też dbam o nią: trenując kendo, ucząc się języków (japońskiego i hiszpańskiego), żeglując. Oprócz tego w wolnych chwilach jestem sędzią żeglarską i wędruje po Sudetach.
Moje motto życiowe brzmi: If you can’f fly then run, if you can’t run then walk, if you can’t walk then crawl, but whatever you do you have to keep moving forward (Martin Luther King).
Polecajki od moich osób uczestniczących w moim tutorialu:
Zajęcia z Panią Doktorką Olgą Nowaczyk były merytoryczne oraz wzbogacające. Pani Doktorka pomogła mi znaleźć metody, które mogą przyczynić się do rozwiązania problemów, z którymi się do niej zwróciłem. Na zajęciach Pani Doktorka roztaczała pogodną i swobodną atmosferę, która sprawiała, że mogłem wypowiadać się swobodnie i czułem się nieoceniany. Systematyczna praca sprawiła, że musiałem przyłożyć się do zajęć i stawić czoła trudnym pytaniom, co również było dla mnie wielkim plusem. Jestem świadomy, że tutoring magicznie nie rozwiązał wszystkich moich problemów, nie mniej jednak sprawił, że poczułem się bardziej pewny siebie. Jestem przekonany, że na lata zapamiętam zajęcia z Panią Doktorką Nowaczyk. Było to doświadczenie, które z chęcią powtórzyłbym jeszcze raz (Natan -student III rok Socjologii)
Tutoring z dr Olgą Nowaczyk pozwolił mi na lepsze zrozumienie siebie i swoich umiejętności. Nauczyłam się efektywniej zarządzać pracą i ukierunkowywać działania wedle własnych ambicji, a rozwijające rozmowy i przemiła atmosfera – bez żadnej presji, gdzie czułam się zrozumiana i wysłuchana, motywowały mnie i sprawiły, że zaczęłam myśleć pozytywniej. Poleciłabym takie zajęcia każdemu, kto czuje, że potrzebuje wsparcia na uczelni, inspiracji lub po prostu chce nauczyć się lepiej wykorzystywać swój potencjał. Szczególnie z kimś tak wyrozumiałym i zaangażowanym, jak dr Nowaczyk (Edyta – studentka III roku Socjologii)
Kontakt: olga.nowaczyk@uwr.edu.pl
Fot. Piotr Marchwiński

dr Ewa Piwowarczyk
Więcej informacji
dr Ewa Piwowarczyk – doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Centrum Edukacji Nauczycielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, pełniąca funkcję Koordynatora Zespołu Pedagogów.
Posiada bogate doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz studentami. Swoją karierę rozpoczęła jako nauczyciel w przedszkolu, a następnie pracowała w szkole podstawowej oraz świetlicy środowiskowej.
Od 2012 roku związana z Centrum Edukacji Nauczycielskiej UWr, gdzie praca dydaktyczna ze studentami stanowi dla niej źródło wielkiej satysfakcji, jednocześnie inspirując do ciągłego rozwoju.
Jej zainteresowania dydaktyczne koncentrują się na tematyce związanej z kształceniem studentów – przyszłych nauczycieli. Skupia się zarówno na teoretycznych aspektach psychologiczno-pedagogicznych zawodu, jak i praktycznej ich weryfikacji podczas praktyk nauczycielskich.
W czasie wolnym pasjonuje się wędrówkami po górach, jazdą na rowerze, pływaniem oraz tańcem. Dodatkowo uwielbia czytać książki i słuchać muzyki.
Fot. archiwum prywatne

mgr Danuta Płókarz
Więcej Informacji
mgr Danuta Płókarz – magister filologii germańskiej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego.
Absolwentka studiów podyplomowych w zakresie Mediacji w Biznesie w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz Archiwistyki i Zarządzania Dokumentacją w Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Wolontariuszka projektu „Miejsca Pamięci i Zapominania” realizowanego przez Fundację Urban Memory z Wrocławia w latach 2021-2022.
Od 2021 realizuje się jako kierownik Oddziału Popularyzacji Zasobu Archiwalnego w Archiwum Państwowym we Wrocławiu.
Jej zainteresowania skupiają się wokół badań dotyczących zróżnicowanej przestrzeni miejskiej, fenomenu miasta jako miejsca akcji, w której świat przedstawiony jest odpowiednikiem rzeczywistej sytuacji społecznej, politycznej i historycznej.
Prywatnie miłośniczka muzyki rap, twórczości Hieronima Boscha i Zdzisława Beksińskiego oraz historii mówionej.
W chwilach wolnych tłumaczy wspomnienia niemieckich mieszkańców Breslau oraz planuje dalekie podróże, które są jej wielką pasja.
Ciągle w biegu, łapie ulotne chwile i tworzy z nich historie.
Fot. archiwum prywatne.

dr hab. Martyna Pryszmont
Więcej informacji
dr hab. Martyna Pryszmont – zatrudniona w Instytucie Pedagogiki UWr w Zakładzie Edukacji Dorosłych i Studiów Kulturowych, gdzie prowadzi pracownię Metodologii Badań nad Edukacją.
Z wykształcenia pedagog i andragog zajmująca się edukacją dorosłych. Zastępczyni dyrektora ds. współpracy międzynarodowej i projektów badawczych w Instytucie Pedagogiki. Członkini zarządu Akademickiego Towarzystwa Andragogicznego, uczestniczka Transdyscyplinarnej Sieci Badaczy Jakościowych.
Aktualnie zajmuje się badaniami nad edukacyjnym potencjałem muzyki rap, realizując grant wewnętrzny IDUB pt. „Nieformalne uczenie się dorosłych z utworów muzyki rap”. Kultura popularna stanowi dla niej szczególne miejsce poszukiwania źródeł uczenia się dorosłych.
Fascynuje ją także biograficzność oraz uczenie się z biografii własnej z innych.
W jej rozwoju naukowym ważne miejsce zajmują także prowadzone badania nad ukrytym programem edukacji. Następnie te poświęcone macierzyństwu, które zrealizowała sięgając do metodologii badań posługujących się sztuką wykorzystując w tym celu m.in. fotografie oraz etiudy filmowe. Metodologia badań jakościowych jest jej pasją, fascynuje ją wiedza w tym zakresie oraz prowadzenie tego typu poszukiwań badawczych.
Z ogromną przyjemnością angażuje się w dydaktykę akademicką. Niezwykle ceni sobie pracę ze studentami i obustronne uczenie się.
Prowadząc zajęcia stara się dawać studentom przestrzeń do dzielenia się doświadczeniem życiowym oraz pasjami, które traktuje jako najważniejsze obszary ich uczenia się.
W swojej pracy dydaktycznej sięga także do metod wizualnych, tj. fotografii, teledysku i filmu. Razem ze studentami realizuje projekty edukacyjne, które odpowiadają na aktualne potrzeby społeczne.
Prywatnie inspiruje ją fotografia, street art, filmy Pedro Almodovara oraz twórczość Taco Hemingwaya. Lubi podróżowanie, zarówno po świecie, jak i w głąb siebie. Jest mamą Idy i Astrid, a ich codzienność urozmaica im obecność psa Hery.
Fot. archiwum prywatne.
dr Maciej Wiktor
Więcej Informacji
dr Maciej Wiktor –

dr hab. Agata Wnukiewicz-Kozłowska
prawnik, nauczyciel akademicki
Więcej informacji
dr hab. Agata Wnukiewicz-Kozłowska.
Karierę akademicką rozpoczęła od studiów doktoranckich w Katedrze Prawa Międzynarodowego i Europejskiego pod kierunkiem swojego mistrza, Pana Profesora Jana Kolasy. W 2003 r. obroniła pracę doktorską na temat eksperymentów medycznych w prawie międzynarodowym i europejskim, a w 2020 r. uzyskała stopień doktora habilitowanego, publikując monografię o autonomii jednostki w międzynarodowym prawie biomedycznym. Od 2013 r. kieruje Interdyscyplinarną Pracownią Prawa Medycznego i Bioetyki na Wydziale Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Studiami Podyplomowymi Prawa Medycznego i Bioetyki adresowanymi zarówno do środowiska medycznego jak i prawniczego.
Na co dzień wykłada prawo międzynarodowe publiczne, prawo Unii Europejskiej, prawa człowieka, prawo medyczne i bioetykę. Prowadzi zajęcia zarówno na macierzystym wydziale, jaki i dla studentów Wydziału Biotechnologii, Wydziału Nauk Biologicznych, Wydziału Chemii. Zajęcia prowadzi w języku polskim i angielskim.
Od wielu lat prezentuje tematykę prawa medycznego na Dolnośląskim Festiwalu Nauki. Prowadzi także zajęcia prawnicze dla słuchaczy Uniwersytetu III Wieku, uczniów liceów ogólnokształcących oraz dla lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów oraz sędziów, zapoznając ich z trudnościami w interpretacji i stosowaniu norm prawa medycznego.
Naukowo zajmuje się interdyscyplinarnymi badaniami nad prawami i obowiązkami pacjenta, w szczególności jego autonomią, prawami i obowiązkami osób wykonujących zawody medyczne, zagadnieniami na styku prawa i etyki, wyzwaniami bioetycznymi w zakresie biologii, biotechnologii i medycyny. Od strony praktycznej analizuje te zagadnienia jako członek komisji bioetycznej oraz komisji ds. etyki badań naukowych z udziałem ludzi oraz prawnik odpowiedzialny za obsługę podmiotów leczniczych.
Jako dydaktyk, kieruje się zasadą inspirowania swoich studentów i uczniów do odkrywania nowych, interesujących zjawisk i problemów oraz przygotowywania ich do samodzielnej analizy tych zagadnień.
Ukończyła klika kursów nowoczesnego nauczania oraz pracy z osobami o szczególnych potrzebach.
Docenia u ludzi pasję, determinację, otwartość i ciekawość świata. Wierzy, że współczesny świat da się wyraźniej postrzegać i intensywniej odbierać przez pryzmat wiedzy i umiejętności zaczerpniętych z różnych dziedzin oraz w szerokim kontekście kulturowo-społecznym.
W wolnych chwilach realizuje się w kuchni, przyprawiając potrawy szczyptą miłości i uważności. Kolekcjonuje piękne, barwne i mające duszę naczynia, które powodują, że jedzenie jest też przyjemnością estetyczną.
Kocha świat opery i baletu i, jak tylko może, zasiada na widowni albo zanurza się w muzykę, w zaciszu domowym lub podróżując autem.
„Udało mi się też raz zatańczyć na scenie Opery Wrocławskiej, co było wyzwaniem, ale też piękną przygodą oraz niegasnącym wspomnieniem”.
Kolorowy świat przyrody odkrywa z perspektywy roweru i przez obiektyw aparatu.
Fot. archiwum prywatne

dr hab. Agnieszka Latocha-Wites
Więcej Informacji
dr hab. Agnieszka Latocha-Wites, prof. UWr.
Jestem geografem z zawodu i pasji, pracuję w Instytucie Geografii i Rozwoju Regionalnego, obecnie na stanowisku profesora. Od początku mojej kariery naukowej jestem związana z Uniwersytetem Wrocławskim, choć doświadczenie – w tym dydaktyczne – zbierałam również w trakcie licznych krótszych i dłuższych staży zagranicznych, m.in. w Szkocji, Irlandii, Kanadzie i Niemczech.
Będąc pracownikiem Zakładu Geomorfologii, jednocześnie od 2017 r. kieruję Pracownią Badań Krajobrazu, która powstała na UWr. z mojej inicjatywy. Krajobraz jest bowiem w centrum prowadzonych przeze mnie badań – pozwala on łączyć szerokie spektrum moich zainteresowań, w tym geografii fizycznej, geografii społeczno-ekonomicznej, historii, antropologii kultury i ekologii. Ta wielość zainteresowań sprawia, że podejmuję szeroką współpracę z badaczami z innych dyscyplin oraz różnych ośrodków naukowych i instytucji, co pozwala na nieustanny rozwój i wspólne odkrywanie złożoności świata.
Wzajemne powiązania między działalnością człowieka a zmianami środowiska i krajobrazu są ważnym wątkiem w prowadzonych przeze mnie zajęciach dydaktycznych, zarówno na Uniwersytecie, jak i w ramach licznie podejmowanych aktywności popularyzujących naukę. Szczególnie bliskie są mi zagadnienia przemian krajobrazu kulturowego w Sudetach, gdzie od wielu lat prowadzę badania terenowe, dotyczące m.in. wyludnionych wsi, tożsamości regionalnej, dziedzictwa kulturowego, a także aktualnych przemian społeczno-gospodarczych na wiejskich terenach Sudetów i antropogeomorfologii. Jestem autorką licznych artykułów oraz kilku książek, nie tylko naukowych: „Przemiany środowiska przyrodniczego w Sudetach Wschodnich w warunkach antropopresji” (2007), „Irlandia – moje ścieżki” (2008), „My Arctic Summer” (2013), „Wędrówki w czasie i w terenie. Krajobraz kulturowy Gór Stołowych” (2021). Moją pisarską pasję miałam okazję rozwijać w ramach Polskiej Szkoły Reportażu, w której dyplom otrzymałam w 2013 r.
Jak na geografa przystało, nieodłączną częścią mojego życia są podróże, z których później powstają ilustrowane fotografiami prelekcje. Szczególnie cenię sobie bliski kontakt z przyrodą. W wolnych chwilach uwielbiam zanurzyć się w lekturę książek lub robótki ręczne. Od dzieciństwa pasjonują mnie także dzieje cywilizacji, kultura azjatycka oraz mitologie świata.
Dydaktyka oraz stałe podnoszenie kompetencji w tym zakresie jest dla mnie równie istotną częścią pracy akademickiej jak badania naukowe. Przez wiele lat byłam opiekunką Koła Naukowego Studentów Geografii, a rozwój studentów wspieram m.in. poprzez włączanie ich do projektów naukowych, prowadzenie wspólnych badań, przygotowanie publikacji i wystąpień konferencyjnych.
Jako tutorka chciałabym przede wszystkim dzielić się z podopiecznymi wiedzą, doświadczeniem i pasją, aby wspomagać ich w samodzielnym odkrywaniu i rozumieniu świata oraz wytyczaniu własnych ścieżek, nie tylko naukowych.
Więcej informacji na mojej stronie: https://geom.uni.wroc.pl/latocha/
Fot. archiwum prywatne

mgr Magdalena Zajączkowska
anglistka
Więcej informacji
mgr Magdalena Zajączkowska – absolwentka filologii angielskiej UWr (2002), swoją pracę magisterską pisała z zakresu wczesnej twórczości Harolda Pintera. Jako studentka uzyskała stypendium w Uniwersytecie w Leeds, gdzie ukończyła kurs „English for Academic Purposes” w English Language Unit.
Bogate doświadczenie zawodowe zdobyte w szkołach publicznych, prywatnych i językowych oraz z zakresu szkoleń dla firm czy tłumaczeń łączyła ze stałym podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, m.in. „Studia Podyplomowe w zakresie przekładu” (UWr, 2003), „Psychologiczno-pedagogiczne wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami w rozwoju” (UWr , 2007).
Od 2012 r zatrudniona w SPNJO UWr, obecnie na stanowisku wykładowcy w Zespole Lektorów Języka Angielskiego, gdzie prowadzi kursy z zakresu języka ogólnego, akademickiego i specjalistycznego. W swojej pracy dydaktycznej dużą wagę przywiązuje do wzmacniania kompetencji miękkich, m.in. w zakresie wystąpień publicznych inspirowanych wykładami Ted Talks. Tworząc bezpieczne środowisko do uczenia się i rozwoju oraz ukazując korzyści z podejmowania prób i odnoszenia porażek zwiększa otwartość studentów na proponowane metody, (m. in. Student-centered learning, Flipped-classroom approach, Dogme language teaching.)
Dostrzega wagę udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej. Swoje kompetencje w tym zakresie podnosi m.in. podczas warsztatów Porozumienia bez Przemocy – NVC (dr A. Kozak, 2023). Inspiruje ją logoprafilaktyka i pedagogogika logoterapeutyczna, w których odnajduje narzędzia do pracy w relacji tutorskiej, takie jak np. dialog sokratejski. Wiedzę w tym zakresie zgłębia uczestnicząc w konferencjach naukowych organizowanych przez Krakowski Instytut Logoterapii „Wzmacnianie odporności psychicznej. Profilaktyka depresji i zachowań suicydalnych” (maj, 2023)
Wspierającą relację z samą sobą buduje praktykując Focusing, a w rozwoju uważności i świadomości ciała pomaga jej Metoda Feldenkraisa.
Pasjonatka wrocławskich festiwali filmowych, koncertów muzyki organowej i kameralnej oraz oratoryjno-kantatowej. W wolnych chwilach śpiewa wraz z mężem w chórze Augustyn.
Za Viktorem Franklem, twórcą logoterapii, uważa, że człowiek spełnia się tylko w takim stopniu, w jakim wypełnia w życiu sens. Sens, którego sam nie tworzy, lecz go odnajduje i realizuje.
Fot. archiwum prywatne

dr Joanna Kula
doktor nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa
Więcej Informacji
dr Joanna Kula
Jestem zatrudniona na stanowisku adiunkta w Instytucie Filologii Słowiańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego. Ze swoją Alma Mater związałam niemal całe dorosłe życie: tu ukończyłam studia magisterskie na kierunku Filologia rosyjska (2003) i uzyskałam stopień doktora nauk humanistycznych w zakresie literaturoznawstwa (2010). Kilkukrotnie uczestniczyłam w różnych programach stypendialnych, prowadząc badania na uczelniach zagranicznych w Finlandii (2003), Rosji (2009, 2011, 2013), Stanach Zjednoczonych (2022). Jako instytutowa koordynatorka programu wymiany akademickiej Erasmus+ jestem jego aktywną propagatorką i beneficjentką.
Moje zainteresowania naukowe są bardzo szerokie i obejmują (nie tylko) współczesną literaturę rosyjską odczytaną przez pryzmat interdyscyplinarnych kontekstów teoretycznych: postkolonializmu, transgraniczności, zagadnień tożsamości kulturowej, konceptu pamięci czy geopoetyki. Moim głównym obszarem badawczym jest Kaukaz: jego obraz w kulturze i literaturze rosyjskiej, a także w narracjach polskich podróżników i zesłańców. I chociaż przedmiotem moich badań pozostaje literatura, to bardzo istotne są dla mnie konteksty pozaliterackie: historia, społeczeństwo, stosunki międzynarodowe. Jako filolog jestem też uważną obserwatorką zmian zachodzących w języku.
Tutoring jest dla mnie źródłem nowych wyzwań. Będąc tutorką, chciałabym stworzyć podopiecznym przyjazne warunki rozwoju akademickiego i okazać pomoc w doborze właściwej ścieżki, która będzie odpowiadać ich osobowości, zainteresowaniom, zasobom intelektualnym. Uważam, że tutoring daje idealną możliwość rozwoju kompetencji przyszłości, jaką jest umiejętność prowadzenia dialogu. W swoich poszukiwaniach badawczych i w pracy ze studentami wyznaję zasadę, aby niczego kategorycznie nie odrzucać i niczemu bezgranicznie nie wierzyć, gdyż żadne autorytety nie zwalniają nas z myślenia.
Czas wolny lubię spędzać na koncertach, wędrując po górach albo leżąc na kanapie. To właśnie o mnie w piosence „Obłomow, Stolz i ja” śpiewa Jacek Kaczmarski.
Fot. archiwum prywatne

dr Sylwia Zawadzka
Więcej informacji
dr Sylwia Zawadzka – adiunkt w Instytucie Studiów Europejskich.
Z Uniwersytetem Wrocławskim związana jestem od 2013 r. Na Wydziale Nauk Społecznych ukończyłam studia magisterskie na kierunku Dyplomacja Europejska (2018) i od razu podjęłam studia doktoranckie w dyscyplinie Nauk o polityce i administracji, które ukończyłam broniąc stopień doktora nauk społecznych w 2023 r.
Przedmiotem moich głównych (nie jedynych) zainteresowań naukowo-badawczych są teorie adaptacji politycznej i ról międzynarodowych; zagadnienia związane z kryzysami transgranicznymi i rezyliencją demokratyczną państw; polityką migracyjną i azylową UE.
Praca ze Studentami to dla mnie intelektualna podróż. Dlatego jako Tutorka akademicka chciałabym przede wszystkim inspirować Studentów do poszukiwania własnej, zindywidualizowanej ścieżki rozwoju, pomóc wydobyć ich ukryty potencjał i doskonalić go poprzez systematyczną i integralną współpracę.
Prywatnie miłośniczka dalekich podróży, zafascynowana kulturą latynoamerykańską. Czas wolny spędzam głównie aktywnie – na squashu lub rowerze.
Fot. Alina Metelytsia

Więcej Informacji
Anna Wysoczańska-Kula – doktor habilitowana nauk matematycznych, adiunkt w Instytucie Matematycznym Uniwersytetu Wrocławskiego.
Ukończyła studia matematyczno-przyrodnicze oraz obroniła doktorat w Uniwersytecie Jagiellońskim. W 2012r. uzyskała grant FUGA na realizację stypendium podoktorskiego w polskiej uczelni innej niż macierzysta i od tego czasu związała się z Wrocławiem.
Jej zainteresowania naukowe dotyczą nieprzemiennych struktur matematycznych takich jak grupy kwantowe lub nieprzemienne przestrzenie probabilistyczne. Bardziej niż tworzyć bardzo ogólne teorie, lubi przyglądać się konkretnym przykładom, bo jak powiedział wybitny matematyk Paul Halmos: „Do gruntownego zrozumienia jakiegokolwiek pojęcia niezbędny jest duży zasób przykładów, a kiedy chcę nauczyć się czegoś nowego, moim pierwszym zadaniem jest ich stworzenie.”
Od 2023 roku jest Przewodniczącą Zarządu Fundacji Matematyków Wrocławskich.
Prywatnie, ceni minimalizm, lubi odpoczywać na rowerze, w kajaku lub z dobrą książką.
Jako tutorka chciałaby stworzyć podopiecznym bezpieczną, ale inspirującą przestrzeń do rozwoju naukowego, do stawiania pytań i problemów, i do szukania odpowiedzi.
Fot. Paweł Piotrowski/Uniwersytet Wrocławski

dr hab. Magda Dubińska-Magiera
Więcej informacji
Magda Dubińska-Magiera – doktorka habilitowana nauk biologicznych, adiunktka na Wydziale Nauk Biologicznych
Jako badaczka koncentruję się na rozwoju zwierząt oraz na zagadnieniach z zakresu biologii komórki. Realizuję własne projekty badawcze oraz współpracuję z różnymi ośrodkami naukowymi. Jestem również nauczycielką akademicką. W mojej działalności dydaktycznej lubię wykorzystywać najnowsze metody edukacyjne.
Prowadzę zajęcia z zakresu biologii rozwoju zwierząt, biochemii oraz technik histologicznych i mikroskopowych.
W latach 2015-2020 byłam członkinią i przewodnicząca (2017-2019) Akademii Młodych Uczonych i Artystów – organizacji, której działacze i działaczki realizują interdyscyplinarne projekty, prowadzą działalność edukacyjną i upowszechniającą naukę.
Jestem zagorzałą popularyzatorką nauki. Biorę udział w wydarzeniach takich jak Festiwal Nauki, Uniwersytet Dzieci czy Noc Biologów. Mam doświadczenie w prowadzeniu i zarządzaniu autorskimi projektami edukacyjnymi i badawczymi (np. „e-danio”, „DANIO – Danio Adventure!”) skierowanymi do szerokiego grona odbiorców. Jestem autorką artykułów dydaktycznych i popularnych oraz laureatką licznych nagród organizacyjnych i dydaktycznych. Moja działalność dydaktyczna została doceniona Medalem Komisji Edukacji Narodowej.
Fascynuje mnie literatura i przekład literacki. W 2024 roku ukończyłam studia licencjackie na kierunku filologia szwedzka. W 2023 roku wzięłam udział w rocznych Warsztaty z Tłumaczenia Szwedzkiej Literatury Faktu, gdzie pod okiem pisarki i tłumaczki Katarzyny Tubylewicz miałam okazję doskonalić swoje umiejętności.
Jestem również propagatorką idei praktykowania uważności (mindfulness) w edukacji (i nie tylko). Uwielbiam aktywności na świeżym powietrzu i planszówki.
Fot. Dominika Hull-Bruska/Uniwersytet Wrocławski

Więcej Informacji
dr hab. Aleksander Czogalla – doktor habilitowany nauk biologicznych w dyscyplinie biotechnologia, profesor UWr, kierownik Zakładu Cytobiochemii. Przez wiele lat pracował naukowo w firmach farmaceutycznych (m.in. Hasco-Lek, Novasome, Lipid Systems, LipoTech), a także w kilku ośrodkach naukowych w kraju i za granicą.
Jego obszary badawcze obejmują biofizyczną i biochemiczną analizę błon biologicznych i procesów fizjologicznych zachodzących z ich udziałem. Zajmuje się także wykorzystywaniem modeli błonowych w biologii syntetycznej oraz w formowaniu nowatorskich nośników leków.
Jego działalność wyróżniana była w prestiżowych konkursach, m.in. „Iuvenes Wratislaviae” Wrocławskiego Oddziału Polskiej Akademii Nauk, Nagrody Naukowe „Polityki” (nagroda finałowa), konkursu o Nagrodę Procter&Gamble Polska. Stypendysta Ministra Edukacji Narodowej i Sportu oraz Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (program „Start”).
Kieruje bądź kierował projektami finansowanymi m.in. przez Narodowe Centrum Nauki, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Naukową Fundację Polpharmy, Agencję Badań Medycznych i Wrocławskie Centrum Akademickie.
Oprócz szerokiej działalności dydaktycznej (Uniwersytet Wrocławski, Uniwersytet Zielonogórski) zaangażowany jest także w działalność popularyzującą naukę (m.in. wykłady dla uczniów szkół ponadpodstawowych, warsztaty dla nauczycieli oraz w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Nauki, artykuły popularnonaukowe).
Fot. Dominika Hull-Bruska/Uniwersytet Wrocławski

dr Jolanta
Wróblewska
Więcej informacji
dr Jolanta Wróblewska – adiunkt w Zakładzie Edukacji Polonistycznej Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego.
Językoznawczyni i filmoznawczyni. Od 2000 roku praktykująca polonistka w Liceum Ogólnokształcącym Nr I we Wrocławiu, która uczy w autorskich klasach medialnych. Autorka scenariuszy metodycznych z zakresu edukacji medialnej i filmowej, członek Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami.
Teoria i praktyka zawsze powinny iść w parze. Dlatego teraz pracuje z przyszłymi nauczycielami języka polskiego, którzy to będą zmieniać polską szkołę.
Jej zainteresowania dotyczą również postpamięci i filmowych obrazów Zagłady. Absolwentka Międzynarodowej Szkoły Nauczania o Holokauście Yad Vashem w Jerozolimie.
Lubi filmy Chaplina, Michelangelo Antonioniego oraz twórczość polskich reżyserek, Agnieszki Smoczyńskiej, Magdaleny Szumowskiej czy Jagody Szelc.
Fot. archiwum prywatne

Więcej Informacji
dr hab. Maciej Matyka – profesor uniwersytetu w Zakładzie Informatyki Stosowanej i Fizyki Statystycznej w Instytucie Fizyki Teoretycznej
Jestem fizykiem teoretycznym i zajmuję się głównie fizyką komputerową.
Moje zainteresowania badawcze obejmują dynamikę płynów, metody komputerowe symulacji zjawisk
fizycznych, grafikę i animację komputerową.
Jestem zainteresowany tutoringiem naukowym, chętnie pomogę przekuć zainteresowania, wiedzę i umiejętności studenta w wyniki naukowe i publikacje.
Fot. archiwum prywatne

dr Marlena Piotrowska
Więcej informacji
dr Marlena Piotrowska – doktorka nauk o polityce i administracji i adiunktka w Instytucie Politologii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Moje zainteresowania badawcze koncentrują się na systemie politycznym Niemiec, karierze politycznej, partycypacji społecznej oraz roli kobiet w polityce.
Jestem członkinią Towarzystwa Edukacji Obywatelskiej, instruktorką Związku Harcerstwa Polskiego, a także prezeską wrocławskiego oddziału Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych.
W swojej działalności badawczej i dydaktycznej bardzo chętnie współpracuję z otoczeniem społeczno-gospodarczym.
Z pasją angażuję się w działania na rzecz wychowania dzieci i młodzieży oraz edukacji obywatelskiej, przekazując innym wiedzę i kształtując kluczowe umiejętności niezbędne do aktywnego uczestnictwa w życiu publicznym. W ramach projektu „Regiony i ich samorządy. Tradycja, rola, reprezentacja mieszkańców” wspólnie z zespołem upowszechniam wiedzę na temat sejmików województw w Polsce.
Jako tutorka chciałabym inspirować studentów zarówno do działalności naukowej, jak i zaangażowania społecznego.
Prywatnie – jestem miłośniczką kotów, powieści kryminalnych oraz odkrywania różnych zakątków krajów niemieckojęzycznych.
fot. Paweł Piotrowski / Uniwersytet Wrocławski

Więcej Informacji
dr Anna Wdowikowska – biolog, fizjolog roślin, adiunkt w Zakładzie Fizjologii Molekularnej Roślin w Wydziale Nauk Biologicznych UWr;
Działalność naukową skupiam wokół poznania mechanizmów reakcji roślin na zmienne warunki środowiskowe. Są to zagadnienia niezwykle istotne w kontekście obserwowanych zmian klimatu. Badania prowadzę na ważnych gospodarczo roślinach takich jak ogórek siewny, sałata, a ostatnio także winorośl, dzięki nawiązaniu współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym.
Badania naukowe z przyjemnością uzupełniam zajęciami dydaktycznymi z zakresu fizjologii roślin, metabolitów wtórnych, technik biologii molekularnej czy podstaw bioinformatyki. Każdego roku mam pod opieką dyplomantów studiów licencjackich jak i magisterskich. Angażuję się w działalność popularyzującą naukę tj. warsztaty dla uczniów, Dolnośląski Festiwal Nauki, Noc Biologów.
W pracy dydaktycznej chętnie stosuję nowoczesne techniki nauczania, takie jak e-learning. Ostatnio współrealizowałam inicjatywę edukacyjną o charakterze ponadprogramowym „Nauka przez praktykę – wizyta studyjna w winnicy” dla studentów kierunku gibe, mającą na celu poszerzenie, o aspekt praktyczny, zakresu zajęć laboratoryjnych „Metabolity wtórne i ich praktyczne zastosowanie”.
Za zaangażowanie w działalność dydaktyczną, kilkukrotnie otrzymałam nagrodę rektorską, a w 2023 r. Medal Komisji Edukacji Narodowej.
W ramach współpracy tutoringowej oferuję wsparcie w zakresie rozwoju naukowego, pogłębiania zainteresowań oraz doskonalenia umiejętności badawczych.
W wolnym czasie podróżuję, uwielbiam wędrówki z rodziną po górach, dużo spaceruję z moim psem, a praktyka jogi relaksuje mnie i pozwala mi odnaleźć wewnętrzny spokój.
Fot. Dominika Hull-Bruska/Uniwersytet Wrocławski

Więcej informacji
dr hab. Sebastian Salata – biolog, entomolog, adiunkt w Zakładzie Bioróżnorodności i Taksonomii Ewolucyjnej w Wydziale Nauk Biologicznych UWr.
W swojej działalności naukowej skupiam się głównie na badaniu bioróżnorodności i filogeografii owadów. Jestem taksonomem, który stara się udokumentować i opisać bogactwo gatunkowe mrówek, głownie z Bałkanów i Madagaskaru. Ścigam się z czasem, bo coraz częściej zdarza mi się napotykać w kolekcjach muzealnych okazy nieopisanych gatunków, które w wyniku postępującej degradacji środowiska naturalnego prawdopodobnie już wymarły.
Badam też to, w jaki sposób mrówki przystosowują się do życia w środowisku mocno przekształconym przez człowieka. Ich elastyczność i kreatywność w wykorzystywaniu nowych siedlisk jest fascynująca.
Dydaktyka i praca ze Studentami są ważnymi elementami mojej działalności. Prowadzę liczne zajęcia, z których często czerpię inspirację do dalszej pracy. W kierowanej przeze mnie Pracowni Myrmekologicznej zrealizowano już liczne projekty licencjackie i magisterskie, których wyniki zostały opublikowane w renomowanych czasopismach naukowych.
Jako tutor chcę wspierać Cię w Twoim rozwoju naukowym poprzez poszerzanie i pogłębianie wiedzy oraz doskonalenie umiejętności kluczowych w pracy naukowej.
W wolnym czasie gram w planszówki albo fermentuję jakieś losowo wybrane warzywa. Przynajmniej raz w roku znikam na kilka tygodni w dziczy. Ostatnio mocno inspiruje mnie Harvey Milk.
Fot. Paweł Piotrowski / Uniwersytet Wrocławski

dr Dominika Drulis-Fajdasz
Zakład Fizjologii i Neurobiologii Molekularnej Wydziału Nauk Biologicznych
Więcej Informacji
dr Dominika Drulis-Fajdasz, doktorat z dziedziny biochemii przy Wydziale Biotechnologii (UWr), doświadczenie w pracy laboratorium Kliniki Nefrologii, Medycyny Transplantacyjnej i Chorób Wewnętrznych (UMW), aktualnie adiunkt Wydziału Nauk Biologicznych UWr
PROPOZYCJA WSPÓŁPRACY:
Tutoring akademicki – wsparcie rozwoju kompetencji naukowych
Zapraszam do współpracy, by móc wspólnie zachwycać się doskonałością świata przyrody martwej i ożywionej, gdzie praca naukowa, to jak wykradanie tajemnicy z maszynerii idealnie zaplanowanej.
TEMATYKA:
Nauki ścisłe, które bezpośrednio mają swój udział w fizjologii i neurobiologii, a które wyrażają się w mechanizmach tworzenia śladów pamięciowych i funkcji kognitywnych.
METODOLOGIA:
Badania z wykorzystaniem komórek i zwierząt; analizy ilościowe i jakościowe; pomiary aktywności komórkowej (elektrofizjologia, biologia molekularna).
FILOZOFIA PRACY:
Dążenie do wyznaczonych celów; otwartość na nowe zadania; dystans do porażki, która często odkrywa coś niespodziewanego; pokora względem otaczającego świata.
Fot. archiwum prywatne
Więcej informacji
dr Marta Jakubiak – geochemik, adiunkt w Zakładzie Geologii Stosowanej, Geochemii i Gospodarki Środowiskiem w Wydziale Nauk o Ziemi i Kształtowania Środowiska
Z Uniwersytetem Wrocławskim jestem związana od 2000 roku, początkowo jako studentka, a następnie jako adiunkt w Zakładzie Geologii Stosowanej, Geochemii i Gospodarki Środowiskiem. Moje zainteresowania naukowe obejmują szeroko pojętą geochemię, ze szczególnym uwzględnieniem geochemii izotopowej w środowisku. W ostatnich latach koncentruję się głównie na analizach składu izotopowego wody, które pozwalają śledzić migrację zanieczyszczeń oraz określać udział wód z różnych źródeł.
Współpracuję z przemysłem, łącząc przyjemne (naukę) z pożytecznym (rozwiązywanie problemów napotykanych przez przemysł).
Moje zainteresowania obejmują również modelowanie geochemiczne z wykorzystaniem pełnego składu izotopowego wody, w tym tlenu-17, za pomocą programu FRAME. Dzięki temu możliwe jest precyzyjne określenie udziału wód z poszczególnych źródeł.
Ponadto, zajmuję się wdrażaniem nowych metod analitycznych, wykorzystujących analizatory sprzężone z IRMS oraz CRDS.
Pełnię również funkcję opiekuna Koła Naukowego Studentów Ochrony Środowiska.
Jako tutorka pragnę nie tylko przekazywać wiedzę, ale także wskazywać kierunki rozwoju, dając studentom „wędkę, a nie rybę”.
Prywatnie jestem mamą dwójki synów, która lubi aktywnie spędzać czas – latem w wodzie, a zimą na nartach.
Fot. archiwum prywatne

Więcej Informacji

Więcej informacji
dr Justyna Ziobrowska-Sztuczka uzyskała w 2021 roku stopień doktora w dyscyplinie Ekonomia i Finanse na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Pasjonatka nowoczesnej gospodarki, zafascynowana wpływem technologii na ekonomię i społeczeństwo.
Specjalizuje się w gospodarce współdzielenia, ekonomii współpracy oraz subskrypcji, a także w alternatywnych formach finansowania biznesu, takich jak crowdfunding, kryptowaluty czy waluty alternatywne.
Laureatka I miejsca w prestiżowym Konkursie Verba Veritatis za rozprawę doktorską poświęconą gospodarce współdzielenia.
Aktywnie zaangażowana w życie naukowe – Sekretarz Redakcji czasopisma „Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne”, wiceprezes PTE we Wrocławiu, wicedyrektor Instytutu Apidologii, członkini Polskiego Towarzystwa Marketingu, PTS oraz CEDIMES. Opiekunka Naukowego Koła Ekonomistów i współorganizatorka międzynarodowych konferencji naukowych.
Autorka publikacji naukowych z zakresu gospodarki współdzielenia, prawa własności, ekonomii sportu i technologii. Uczestniczka licznych kursów doskonalących dydaktykę – od nowoczesnych metod nauczania po zaawansowaną obsługę narzędzi multimedialnych.
Prywatnie – miłośniczka podróży i sportów ekstremalnych, wierzy, że „każdy dzień to szansa, aby nauczyć się czegoś nowego”.
Fot. archiwum prywatne

dr hab., prof. UWr, Małgorzata Michalewska-Pawlak
Więcej Informacji
Badaczka-Europeistka z zawodu, powołania i zamiłowania – dr hab. Małgorzata Michalewska-Pawlak, prof. UWr.
Pracuje w Instytucie Studiów Europejskich Uniwersytetu Wrocławskiego od 2008 roku, gdzie prowadzi zajęcia ze studentami i realizuje projekty badawcze i dydaktyczne.
W nauce i dydaktyce najbardziej fascynują ją poznawanie „nowego” jako wartość sama w sobie. Uwielbia zadawać pytania nie tylko innym, ale przede wszystkim sobie i odkrywać różnorodność dróg prowadzących do uzyskania odpowiedzi.
W pracy badawczej z jednej strony koncentruje się na odkrywaniu Europy jako przestrzeni politycznej, ekonomicznej i społecznej, tego co łączy i dzieli współczesnych Europejczyków, ale także na metodach zdobywania wiedzy w naukach społecznych.
Jest autorką i współautorką ośmiu monografii naukowych, wśród których jej ulubiona to Zarządzanie rozwojem obszarów wiejskich w warunkach integracji europejskiej oraz pięćdziesięciu artykułów naukowych.
W wolnym czasie czyta pasjami wszędzie i wszystko, od przewodnika wędkarskiego po estońskie powieści psychologiczne.
Uwielbia różne formy ruchu, dlatego możecie spotkać ją zarówno na uczelni, jak i na fitnessie, basenie, zajęciach jogi czy spacerze po wrocławskich parkach.
Praca naukowa pozwala jej na realizację kolejnej pasji-podróżowania. Sam wyjazd poza granicę Wrocławia, niezależnie czy będzie to odległa Tasmania czy nasze dolnośląskie Ziębice, daje mnóstwo radości z poznawania nowych miejsc i ludzi.
Fot. archiwum prywatne

Więcej informacji
dr Damian Werczyński – jestem magistrem archeologii oraz doktorem geografii w zakresie geografii społeczno-ekonomicznej i gospodarki przestrzennej. Moja praca doktorska stanowiła połączenie dwóch pasji: turystyki i archeologii, wyrażając przy tym regionalny patriotyzm, czyli obejmowała teren całego województwa.
Dziesięć lat pracowałem w programie matury międzynarodowej (IB Diploma Programme), gdzie uczyłem geografii oraz zarządzania biznesem. To ta praca i kontakt z różnymi nauczycielami z całego świata poszerzyły moje horyzonty odnośnie podejścia do uczenia się i nauczania. Dzięki temu poznałem niezliczoną liczbę nowych metod, źródeł oraz nauczyłem się uczyć po angielsku.
Akademia Tutoringu była dla mnie naturalną kontynuacją wspomnianych działań: poszukiwania nowych podejść, poznania inspirujących ludzi i ich perspektyw na uczenie, tym razem w murach uniwersytetu.
Prywatnie jestem tatą, mężem i zarażam rodzinę swoją pasją do archeoturystyki. Całą rodziną lubimy wyjazdy gdziekolwiek. Dla nas sama podróż jest radością.
Fot. Paweł Piotrowski / UWr

Więcej Informacji
dr hab. Maciej Bachryj – politolog związany z Instytutem Studiów Europejskich UWr. z Uniwersytetu Wrocławskiego, który z polityką obchodzi się jak antropolog z totemem: z szacunkiem, zadziwieniem, ciekawością, ale też z lupą, dyktafonem i jak trzeba to z zestawem środków uspokajających. Choć formalnie bada zjawiska i procesy polityczne, jego naukowy GPS regularnie zbacza na ścieżki językoznawstwa, psychologii, a czasem nawet filozofii, bo jak twierdzi – polityki nie da się zrozumieć bez zrozumienia ludzi, a ludzi bez zrozumienia, jak rozumieją.
W centrum jego zainteresowań jest interpretacja rzeczywistości – czyli to, jak ludzie filtrują świat przez swoje przekonania, emocje, język i doświadczenia. Bo przecież to, jak widzimy świat, wpływa na to, co w nim robimy. A polityka to nic innego jak zorganizowane robienie rzeczy, z mniejszym lub większym sensem, wbrew lub wespół z innymi.
Na co dzień grzebie więc w teoriach, narzędziach i danych, żeby odkryć, dlaczego jedni widzą w decyzjach rządu przejaw rozsądku, a inni – sabotaż cywilizacji.
A gdy potrzebuje odetchnąć, wskakuje na rower, nawet jeśli oznacza to późniejsze wyciąganie komarów spomiędzy zębów i wyczesywanie piachu i listowia z włosów. Bo choć polityka to poważna sprawa, to życie ma też swoje mniej hermeneutyczne strony.
Fot. Jakub Kalinowski

Więcej informacji
dr Mateusz Rogowski – adiunkt w Katedrze Turystyki i Rekreacji, w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, absolwent Doktoranckiego Studium Geografii w Uniwersytecie Wrocławskim.
Naukowo, zawodowo i prywatnie jestem miłośnikiem górskich krajobrazów i najchętniej w górach spędzam czas.
Naukowo zajmuję się badaniem ruchu turystycznego w górskich parkach narodowych Polski i Europy. Jestem współinicjatorem Systemu Monitoringu Ruchu Turystycznego w Parku Narodowym Gór Stołowych gdzie opiekuję się urządzeniami do automatycznego zliczania przejść (Eco-Counters):
Badam zjawisko overtourism’u w Karkonoszach, Tatrach i innych górskich obszarach Europy.
Opracowałem metodę zarządzania nadmierną turystyką (overtourism’u) w parkach narodowych.
Ponadto interesuje się rozwojem turystyki kulinarnej, w tym w szczególności turystyki piwnej i enoturystyki.
Prywatnie odkrywam piękno górskich krajobrazów Europy, pieszo, rowerem, a także na nartach – obserwując zimą zmiany klimatyczne.
Jeśli posiadasz podobne zainteresowania i chcesz je rozszerzyć – naukowo lub zawodowo – zapraszam do współpracy.
Fot. archiwum prywatne

Więcej Informacji
dr hab., prof. UWr Edyta Gola – z zamiłowania i zawodu biolog, badaczka rozwoju i powstawania złożonych morfologii u roślin, zafascynowana (ciągle jeszcze) niesamowitą pomysłowością roślin w przezwyciężaniu problemów, ich plastycznością fenotypową i rozwojową, adaptacjami do środowiska, interakcjami z innymi organizmami.
Szczególnie interesują ją procesy rozwojowe i ich regulacja u starych filogenetycznie grup roślin: widłaków i paproci, choć oprócz tej niszowej tematyki zajmuje się także szeroko rozumianą biologią strukturalną i funkcjonalną roślin.
W pracy badawczej fascynuje ją dążenie do poznania i odkrywania tajemnic świata przyrody.
Uważa, że warto dzielić tę pasję ze studentami w procesie tutoringu akademickiego. Stwarza to dobrą podstawę do pogłębiania wiedzy, dyskusji i rozwoju.
Prywatnie uwielbia spędzać czas aktywnie, w kontakcie z naturą, czerpiąc z niej inspiracje i energię do codziennych działań.
Fot. archiwum prywatne

Więcej informacji
dr hab. Paweł Korobczak – adiunkt w Zakładzie Etyki w Instytucie Filozofii w Uniwersytecie Wrocławskim.
W obszarze badawczym interesuje się związkami etyki i ontologii, fenomenologią ze szczególnym uwzględnieniem zagadnienia świata przeżywanego, materialną etyką wartości, ale też filozofią różnicy.
Studiuje myśl takich filozofów jak Martin Heidegger, Max Scheler, Edmund Husserl, Emmanuel Levinas czy Jacques Derrida.
Prywatnie chętnie spędza czas na wędrówkach górskich.
Fot. Paweł Korobczak

Więcej Informacji
dr Natalia Likus – adiunkt w Zakładzie Translatologii Instytutu Filologii Romańskiej Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Wrocławskiego.
Absolwentka francuskiego Uniwersytetu UHA w Miluzie (kierunek: Przekład Naukowo-Techniczny) oraz hiszpańskiego Uniwersytetu USAL w Salamance (kierunek: Przekład i Mediacja Międzykulturowa), gdzie uzyskała również stopień doktora, zdobywając wyróżnienie Cum Laude za rozprawę poświęconą neologizmom formalnym w hiszpańskim języku medycznym.
Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół terminologii medycznej, przekładu medycznego, neologizmów formalnych oraz przekładu naukowo-technicznego.
Czynna tłumaczka z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w zakresie przekładu naukowo-technicznego z języków hiszpańskiego, francuskiego, angielskiego i polskiego.
W pracy dydaktycznej łączy teorię z praktyką, realizując inicjatywy dydaktyczne oraz angażując studentów specjalności translatorskiej w projekty realizowane we współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym – m.in. wizyty studyjne w Lubuskim Centrum Winiarstwa czy współpracę z Wytwórnią Filmów Fabularnych we Wrocławiu – przygotowując ich do realiów pracy na rynku tłumaczeniowym.
Organizuje także spotkania z ekspertami z branży tłumaczenia ustnego, audiowizualnego i lokalizacji oraz doprowadziła do podpisania porozumienia z Wytwórnią Filmów Fabularnych we Wrocławiu, co otworzyło drogę do wspólnych działań edukacyjnych, artystycznych i badawczych.
W ramach tutoringu oferuje wsparcie skoncentrowane na rozwoju akademickim i zawodowym.
Fot. archiwum prywatne

Więcej informacji
dr Agnieszka Biernatowska – dr nauk biologicznych, adiunktka na Wydziale Biotechnologii.
W pracy naukowej zajmuję się poszukiwaniem mechanizmów odpowiedzialnych za tworzenie się domen w błonach biologicznych, które odgrywają kluczową rolę w procesach fizjologicznych i patologicznych komórek.
Inspiruje mnie i jednocześnie zadziwia poziom złożoności komórek i „mądrość molekularna natury”. Realizuję własne projekty badawcze, jestem autorką wielu publikacji naukowych.
Zgodnie z wynikami testu Gallupa, moim dominującym talentem jest Rozwój (Developer). Talent ten oznacza, że mam naturalną zdolność do wspierania innych w ich rozwoju i osiąganiu celów.
W pracy dydaktycznej koncentruję się na indywidualnym podejściu do studentów, odkrywając i rozwijając ich potencjał.
Jestem zafascynowana komunikacją empatyczną w nurcie Porozumienia bez Przemocy (NVC), która pomaga mi tworzyć dobre relacje ze sobą i ze światem. Ponadto, jestem entuzjastką wdrażania nowoczesnych metod nauczania w edukacji, które koncentrują się na wydobywaniu indywidualnych talentów oraz rozwijaniu kreatywności i krytycznego myślenia.
Prywatnie, pasjonuję się jogą oraz szeroko pojętym rozwojem osobistym.
Fot. archiwum prywatne

Więcej Informacji
dr hab., prof. UWr, Elżbieta Myśkow – biolog, botanik, nauczyciel akademicki z wykształcenia i zainteresowania; pracownik Zakładu Biologii Rozwoju Roślin.
Zajmuje się anatomią rozwojową roślin, a szczególnie wpływem czynników środowiskowych na wzrost drzew. Specjalista w identyfikacji gatunków drewna, w tym drewna kopalnego i drewna zabytków archeologicznych.
Interesują ją anomalne typy wzrostu jakie spotyka się m.in. u lian. Jest zafascynowana plastycznością roślin, w odpowiedzi na czynniki środowiska.
W pracy dydaktycznej najbardziej lubi współpracę ze studentem i obserwowanie jego rozwoju – zarówno naukowego jak i osobowego. Uważa, że ważne jest aby nieustannie odkrywać i rozwijać swoje talenty a równocześnie poznawać i radzić sobie ze słabościami.
Jako prodziekan zdobyła doświadczenie w zarządzaniu ludźmi, projektami i własnym czasem.
W ramach tutoringu oferuje wsparcie skoncentrowane na rozwoju naukowym i osobistym.
Prywatnie mama trójki dzieci, a tym samym negocjator konfliktów. Wyznacza cele i stawia wyzwania, aby zachęcić do działania. W wolnych chwilach się uczy, ostatnio włoskiego. Kocha narty i ciekawe książki (szczególnie jedną).
Fot. Biuro promocji UWr

Więcej informacji
dr hab. inż. Magdalena Zagalska-Neubauer – adiunktka, kierowniczka Zakładu Ekologii Behawioralnej adiunktka na Wydziale Nauk Biologicznych.